آمازون می خواهد سرویس پخش هندی MX Player را خریداری کند

آمازون در سال های اخیر بیش از 7 میلیارد دلار در بازار هند هزینه کرده است. غول تجارت الکترونیک و ابر تلاش واقعی برای رقابت با سایر شرکت‌ها در بازار VOD هند انجام می‌دهد، جایی که آمازون هم اشتراک ارزان‌تری را برای سرویس Prime Video خودش (به‌علاوه عضویت Prime) و هم یک سرویس رایگان با پشتیبانی تبلیغاتی معروف به نام ارائه می‌کند. مینی تلویزیون آمازون.

به گفته افرادی که با این موضوع آشنا هستند، آمازون در حال مذاکره با Times Internet برای خرید احتمالی MX Player، یکی از محبوب‌ترین سرویس‌های استریم در هند است. اینترنت تایمز که بزرگترین شرکت رسانه ای کشور است که چندین محصول و خدمات مرتبط با اینترنت را ارائه می دهد، طبق گزارش ها در حال مذاکره با آمازون و سایر بازیگران اصلی بازار نیز هست.

چه آمازون باشد، چه زی سونی یا سایر طرف های علاقه مند، MX Player احتمالاً برای مدت طولانی تری بخشی از ویژگی های اینترنت تایمز نخواهد بود. این مجموعه رسانه‌ای در حال آماده‌سازی برای عملیات بازسازی بزرگ است و بسیاری از کسب‌وکارها از جمله پلتفرم آماده‌سازی امتحان Gradeup و سرویس فناوری رستوران Dineout را به فروش می‌رساند.



منبع

MX Player یک سرویس پخش ویدیو و ویدیوی درخواستی هندی است که در ابتدا توسط MX Media توسعه داده شد، قبل از اینکه توسط Times India خریداری شود. این سرویس بیش از 280 میلیون کاربر در سراسر جهان دارد که تنها در هند 150 میلیون بیننده دارد. بودجه این شرکت از طریق درآمدهای تبلیغاتی تامین می‌شود و به کاربران امکان دسترسی به کانال‌های تلویزیون کابلی زنده و یک کتابخانه VOD گسترده به ۱۱ زبان مختلف را می‌دهد.

بخونید:  AMD از جزئیات جدید FidelityFX Super Resolution 3.0 در GDC 2023 رونمایی کرد.

MX Player که در اندروید، iOS و وب موجود است، توسط Times Internet در سال 2018 به قیمت 140 میلیون دلار خریداری شد. این سرویس به لطف طیف گسترده ای از فرمت های ویدئویی موجود و قابلیت اطمینان خدمات حتی در تلفن های هوشمند اندرویدی ارزان قیمت که محبوب ترین دسته دستگاه های تلفن همراه در این کشور هستند، در هند محبوبیت پیدا کرد.

چه اتفاقی افتاده؟ آمازون در تلاش است تا حضور خود را در بازار پر سود ویدیوی هند گسترش دهد زیرا این شرکت اکنون می خواهد یکی از بازیگران اصلی این کشور را به دست آورد. در هند، کسب و کار تبلیغاتی به وضوح راه حلی است.

با این حال، در مقایسه با YouTube، هر دو آمازون و MX Player حداقل از نظر محبوبیت، خدمات درجه دومی هستند. طبق آمار ارائه شده توسط شرکت هوشمند موبایل Sensor Tower، پلتفرم ویدیویی متعلق به Alphabet حدود نیم میلیارد کاربر فعال ماهانه در هند دارد. در همین حال، Prime Video و Netflix کمتر از 40 میلیون کاربر فعال ماهانه در کشور دارند.