به این سه بخش کارها سئو یا بهینهسازی داخلی (On-Page SEO)، سئو یا بهینهسازی خارجی (Off-Page SEO) و سئوی تکنیکال میگویند. سئوی کلاه خاکستری به تکنیکهایی گفته میشود که قانونی و درست نیست اما طوری اجرا میشوند که گوگل متوجه نشود. به بیان دیگر سئوی کلاه خاکستری مشابه سئوی کلاه سیاه است اما نسبت به آن خطر کمتری دارد. این یک خبر خوب برای آنهایی است که کارشان درست است و یک خبر بد برای آنهایی که دنبال دور زدن گوگل هستند.
Conversion Rate یا نرخ تبدیل چیست و چطور آن را بهبود بخشیم؟
با این حال شما می توانید اطلاعات مربوط به وب سایت خود را در ویکیپدیا ثبت کرده و با استفاده از سیستم های نشانه گذاری مانند Schema Markup نمایش بهتری از وب سایت خود در بخش Knowledge Graph داشته باشید. به طور خلاصه گوگل به سایت هایی که از روش های درست سئو استفاده می کنند، پاداش داده و تنها سایت هایی که از تکنیک های سئو کلاه سیاه استفاده می کنند را جریمه می کند. آخرین اما نه کماهمیت ترین گزارش، گزارش های مرتبط با شناخت کاربران وب سایت است. این گزارش برای تعیین اینکه افراد هنگام بازدید از وب سایت شما به چه چیزی علاقه مند هستند و همینطور تصمیم گیری در مورد شناسایی صفحاتی که نیاز به بهبود دارند، مفید است. سپس خواهید دید که چه مقدار از ترافیک حاصل از گوگل از کلمات کلیدی همراه با نام برند می آیند و این کلمات کلیدی چگونه در جستجوی گوگل عمل می کنند.
همیشه تصورات اشتباه، کار دست انسانها میدهند و برداشت اشتباه از وقایع مشکلات زیادی را برای ما به وجود میآورند. اینجاست که شروع میکنیم و در ذهن خود وقایع را آنطور که دلمان میخواهد میبافیم؛ در صورتی که واقعیت، از تصورات ما فرسنگها فاصله دارد. در مورد سئو هم مثل هر چیز دیگری یک سری سوءتفاهمات وجود دارد که صلاح دیدیم در این قسمت در مورد رایجترینهایشان توضیح دهیم. اگر تنها هفتۀ اول سال را ورزش کنید و دیگر تا آخر سال ورزش نکنید آیا انتظار دارید که آن یک هفته ورزش تا انتهای سال برای شما کفایت کند؟ واضح است که خیر! برای اینکه تا آخر سال بدنی سالم و متناسب داشته باشید باید ورزش کردن را به صورت مستمر ادامه دهید. بله افرادی که در دوره شرکت کردهاند و دوره را کامل گذرانده در پلتفرم کاریابی نوین معرفی خواهند شد.
- به عبارت دیگر، سئو در دنیای امروز دیگر بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو نیست بلکه بهینه سازی برای بهبود تجربه جستجو یا Search Experience Optimization است.
- اعتماد کاربران؛ همان برگ برندهایست که گوگل را به چنین شرکت بزرگی در دنیا تبدیل کرده است.
- برای اینکه بتوانید برررسی و رشد سئوی خود را هر روزه مورد ارزیابی قرار دهید و نتیجه کار خود را مشاهده کنید، ابزارهای بسیاری این روزها وجود دارند.
- نحوه سازماندهی صفحههای وبسایت و لینکهای داخلی بین صفحات در رنکینگ محتوا در موتورهای جستجو تأثیر میگذارد.
- به کار بردن واژگان ساده و قابل فهم در قالب جملات کوتاه، راهکاری است که مورد قبلی را کاملتر میکند.
شما به عنوان یک متخصص سئو باید در زمینه آموزش مفاهیم اولیه به مشتریان خود نیز وقت و انرژی صرف کنید. پیشنهاد میکنم یک مقاله یا یک راهنمای اولیه برای معرفی فعالیت ها و استراتژی های خود ایجاد نمایید و در همان ابتدا در اختیار کارفرما قرار دهید. در طول انجام پروژه نیز با ارائه گزارشات ماهانه و اطلاع رسانی های به موقع اعتماد ایشان را به استراتژی خود تقویت کنید.
قیمت خدمات سئو چگونه تعیین میشود؟
آموزش سئو به زبان ساده سئو استاد
اعتبار یک دامنه میتواند باتوجه نحوه لینکسازیهای داخلی، بکلینکهای ثبت شده، کیفیت محتوای تمامی صفحات و سایر عوامل دچار تغییرات شود. به همین دلیله که گوگل امروز به امتیازی که وبسایت ها از نظر معیارهای رفتار کاربر، تجربه کاربری و برندینگ کسب میکنن تو رتبه بندی شون اهمیت زیادی میده! برای بهتر بودن، شما خیلی بیشتر از اینکه فقط کاربران رو به وبسایت بیارید، مسئولین؛ به همین خاطر سئو با افزایش رتبه و ترافیک تموم نمیشه. در نتیجه آنچه در این صفحه میخوانید صرفا تعریفی عمومی از سئو نیست. سئو کلاه سیاه به تکنیک هایی اطلاق می شود که سعی در فریب موتورهای جسنجو دارند. با اینکه ممکن است سئو کلاه سیاه موجب افزایش رتبه سایت گردد اما، ریسک پنالتی شدن و خارج شدن از نتایج جستجو را افزایش می دهد.