در مورد Apple Maps، تبلیغات مبتنی بر جستجو ظاهراً به صورت داخلی آزمایش شدهاند، که به نظر میرسد از پیادهسازی Yelp مانندی پیروی میکند که به کسبوکارهای پولی اجازه میدهد در بالای فهرستهای محلی رتبهبندی شوند. برای کتابها و پادکستهای اپل، کاربران میتوانند ناشر/نویسنده حامی را ببینند که در نتایج بالاتر نشان داده میشود و همچنین در تبلیغات قرار داده شده در سایر قسمتهای این برنامهها ظاهر میشود. در همین حال، Apple TV+ میتواند از رقبای مانند نتفلیکس و سایر رقبای استریم برای یک ردیف ارزانتر و با پشتیبانی تبلیغاتی با محتوای کمتر پیروی کند.
تصویر بزرگ: با ارزش ترین شرکت جهان در حال حاضر به نظر می رسد در حال گسترش تجارت تبلیغاتی خود برای رشد بیشتر درآمد است. اپل قصد دارد با معرفی تبلیغات در برنامه های از پیش نصب شده بیشتر در آیفون و آیپد، درآمد سالانه 4 میلیارد دلاری خود را به میزان قابل توجهی به «دو رقمی» برساند. این اقدام احتمالاً باعث ناراحتی صاحبان آیفونی می شود که قبلاً برای تجربه سخت افزاری و نرم افزاری کاملاً یکپارچه اپل هزینه پرداخت می کنند.
گزارش بلومبرگ همچنین بر شفافیت ردیابی برنامه متمرکز بر حریم خصوصی اپل و اینکه چگونه اجرای کوپرتینویی از این ویژگی به شدت بر درآمد کسب و کارها و توسعه دهندگان شخص ثالث تأثیر گذاشته است، تأکید می کند. در حالی که دومی مجبور شده است در استراتژی تبلیغات خود تجدید نظر کند، زیرا کاربران آیفون تمایل دارند از ردیابی بین برنامهای خودداری کنند، این امر به طور بالقوه زمینه بازی ناهمواری را برای تجارت تبلیغاتی اپل ایجاد میکند که ممکن است باعث چند شکایت ضدتراست در آینده شود.
با این حال، اکنون به نظر می رسد که استراتژی تبلیغات اپل در حال پیشرفت است، زیرا این شرکت در حال برنامه ریزی برای افزایش قابل توجه درآمد سالانه تبلیغات با گسترش تبلیغات به مکان های جدید در iPhone و iPad است.

اپل در حال حاضر اجرای تبلیغات نسبتاً محدودی در iOS دارد که شامل تبلیغات جستجو در اپ استور بهعنوان راهی برای توسعهدهندگان برای تبلیغ برنامههای خود و همچنین تبلیغات در داخل برنامه سهام و اخبار شخص اول است. به طرز عجیبی، مورد آخر حتی برای مشترکان پولی News+ تبلیغات ارائه میکند، اگرچه از نظر تجربه کلی iOS یک مشکل جزئی است.
بر اساس گزارش بلومبرگ، نامزدهای بالقوه برای این تبلیغات شامل اپلیکیشنهای Apple Maps، Books و Podcasts، و حتی یک سطح TV+ پشتیبانی از تبلیغات است. اپ استور همچنین به زودی تبلیغات بیشتری را در برگه «امروز» برنامه و در صفحات دانلود برنامه های شخص ثالث دریافت می کند.
گسترش تبلیغات بالقوه اپل برای اکوسیستم iOS نیز می تواند خطر ارزان شدن نام تجاری آیفون را به همراه داشته باشد، جایی که دارندگان تمایل دارند برای تجربه ای تمیز و محجوب بیشتر هزینه کنند. علاوه بر پرداخت هزینه اشتراک برای بسیاری از برنامهها و خدمات موجود اپل، دیدن تبلیغات در بیشتر برنامههای شخص اول این شرکت احتمالاً توجیه قیمت بالای آیفون را برای اپل دشوارتر میکند.