اتحادیه اروپا به شرکت های رسانه های اجتماعی می گوید که محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی باید برچسب گذاری شود

موج جدید توانایی هوش مصنوعی برای تولید محتوای جعلی که به اعتقاد مردم واقعی است، علاوه بر اینکه کار همه را می گیرد و کل نژاد بشر را به روشی قابل مقایسه با جنگ هسته ای پاک می کند، به ویژه زمانی که توسط روسیه استفاده می شود، نگرانی بزرگی است. این کشور در اوایل سال جاری اعلام کرد که می‌خواهد در کنار چین به یک رهبر جهانی در فناوری هوش مصنوعی تبدیل شود، اگرچه این ممکن است با همه تحریم‌های اعمال شده علیه هر دو کشور دشوار باشد.

گاردین می‌نویسد که کمیسیون می‌خواهد محتوا با کلماتی مانند «این روبات صحبت می‌کند» برچسب‌گذاری شود. جالب اینجاست که جورووا گفت که 10 روز پیش با ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل ملاقات کرد تا از او بپرسد که آیا شرکت او فناوری تشخیص اخبار جعلی را دارد یا خیر. او گفت: «پاسخ او این بود: «بله، اما ما در حال توسعه فناوری‌های بیشتر هستیم».

جورووا افزود: «امضاکنندگانی که خدماتی با پتانسیل انتشار اطلاعات نادرست تولید شده توسط هوش مصنوعی دارند، باید به نوبه خود فناوری را برای شناسایی چنین محتوایی و به وضوح به کاربران برچسب گذاری کنند.»

اخیراً تصویری جعلی از یک انفجار در نزدیکی پنتاگون در توییتر منتشر شد

اتحادیه اروپا فقط خواهان یک سلب مسئولیت کوچک و سخت در مورد محتوای هوش مصنوعی نیست. این شرکت از شرکت‌ها می‌خواهد که آن را به گونه‌ای برچسب‌گذاری کنند که کاربران هنگام جستجو در رسانه‌های اجتماعی به وضوح ببینند و حواسشان به موارد دیگر در فیدهایشان پرت شود.

بخونید:  دو فرمانده اسپیس ایکس مدال افتخار فضایی کنگره را دریافت کردند

هفته گذشته موزیلا برنده چالش هوش مصنوعی مسئولیت پذیر خود را اعلام کرد. گروهی از داوران شامل دانشگاهیان، توسعه دهندگان و کارآفرینان هوش مصنوعی، هوش مصنوعی Sanative را به عنوان برترین شرکت کننده انتخاب کردند و جایزه 50000 دلاری را به آن اهدا کردند. این شرکت در حال توسعه یک فناوری واترمارک ضد هوش مصنوعی است که از تصاویر برای استفاده به عنوان داده های آموزشی برای مدل های انتشار و الگوریتم های هوش مصنوعی مولد محافظت می کند.



منبع

توییتر دو هفته پیش از آیین نامه تمرین داوطلبانه خارج شد، حرکتی که جورووا آن را “اشتباه” نامیده است. خدمات ایلان ماسک می تواند تا 6 درصد از درآمد جهانی آن جریمه شود، که حدود 145 میلیون دلار خواهد بود، یا در صورت عدم رعایت قانون خدمات دیجیتال، در اتحادیه اروپا ممنوع شود. این قانون محتوای دیجیتال را پوشش می‌دهد و قرار است از ۲۵ اوت در سراسر اتحادیه اروپا اجرایی شود.

این اقدام بخشی از مجموعه تلاش‌ها برای جلوگیری از انتشار اطلاعات نادرست روسیه در شبکه‌های اجتماعی است. ژورووا گفت: «این کار مثل همیشه نیست؛ چیزی که روس‌ها می‌خواهند تضعیف حمایت افکار عمومی شهروندان ما از حمایت اوکراین است».

Vera Jourova، معاون کمیسیون اروپا، گفت: «امضاکنندگانی که هوش مصنوعی مولد را در سرویس‌های خود مانند Bingchat برای مایکروسافت، Bard برای Google ادغام می‌کنند، باید تدابیر لازم را ایجاد کنند که این سرویس‌ها نتوانند توسط عوامل مخرب برای تولید اطلاعات نادرست استفاده شوند.»

جورووا (از طریق رویترز) اضافه کرد که شرکت‌هایی از جمله گوگل، مایکروسافت و فیس‌بوک، برای مقابله با اطلاعات نادرست، در قوانین اتحادیه اروپا ثبت‌نام کرده‌اند و باید در ماه جولای اقدامات حفاظتی را گزارش دهند.

بخونید:  دو نفر به اتهام توطئه برای قاچاق 30 میلیون دلار متات در چاپگرهای سه بعدی دستگیر شدند

یک سیب زمینی داغ: پیشرفت هوش مصنوعی مولد در زمان‌های اخیر به این معنی است که تشخیص اینکه چیزی که در رسانه‌های اجتماعی می‌بینید واقعی است یا توسط یک ماشین ایجاد شده است، اغلب دشوار است، و این چیز خوبی نیست. اتحادیه اروپا در تلاش برای مبارزه با اخبار جعلی و اطلاعات نادرست از روسیه، از جمله از شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی می‌خواهد که برچسب‌گذاری محتوا و تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی را آغاز کنند.