ارتقاء مقیاس DLSS Nvidia اکنون در بیش از 200 بازی در دسترس است


به طور خلاصه: همانطور که AMD یک سال در دسترس بودن برای فناوری ارتقاء مقیاس FSR خود را جشن می گیرد، DLSS انویدیا نزدیک به چهار سالگی است. توسعه‌دهندگان برای استفاده از هر یک از این دو فناوری خیلی سریع عمل نکرده‌اند، اما تیم گرین ادعا می‌کند که برای اولین بار به نقطه عطف بازی 200 دست یافته است.

سال گذشته، AMD فناوری FidelityFX Super Resolution (FSR) خود را معرفی کرد – پاسخ موردانتظار به Deep Learning Super Sampling (DLSS) انویدیا. از آن زمان، چندین توسعه‌دهنده FSR را در عناوین خود پیاده‌سازی کرده‌اند، و تیم رد ادعا می‌کند که بیش از 110 بازی موجود و آینده از فناوری ارتقاء آن پشتیبانی می‌کنند – البته این بین FSR و FSR 2.0 است، که اولی به طور کلی پایین‌تر است.

این شرکت نسبتاً سریع به این سطح از پشتیبانی دست یافت. با این حال، DLSS با توجه به تعداد بازی‌های منتشر شده و برنامه‌هایی که می‌توانند از آن استفاده کنند، همچنان برتر است. در زمان نگارش، انویدیا ادعا می کند که کمتر از 200 عنوان وجود دارد که می تواند از DLSS برای افزایش عملکرد سالم استفاده کند.

DLSS انویدیا در عناوین بعدی مانند Warhammer 40,000: Darktide، Steelrising و A Plague Tale: Requiem نیز در دسترس خواهد بود. در این ماه، Loopmancer، Hell Pie و سایرین نیز از DLSS پشتیبانی می‌کنند و به کارت‌هایی مانند RTX 3060 و RTX 3070 اجازه می‌دهند تا نرخ فریم بالایی را حتی در 4K با بازتاب‌های ردیابی پرتو و انسداد محیطی با ردیابی پرتوی فعال کنند.

PCGamingWiki فهرستی دقیق از تمام بازی هایی دارد که از FSR، DLSS یا هر دو پشتیبانی می کنند. شایان ذکر است که هنوز بیش از 40 بازی وجود دارد که برای پشتیبانی از DLSS معرفی شده اند اما هنوز آن را دریافت نکرده اند، از جمله موارد زیر:

  • A Plague Tale: Requiem
  • ARK: Survival Evolved
  • قلب اتمی
  • اسطوره سیاه: Wukong
  • مرز
  • Darksiders 3
  • سرانداز
  • مرگ: 1983
  • F1 22
  • از گرگ ها بترسید
  • فورج آرنا
  • زمین های شکسته
  • شن
  • پای جهنم
  • جزایر ناین: بتل رویال
  • عدالت آنلاین
  • JX3 آنلاین
  • جنبشی
  • LEAP (اکنون در دسترسی اولیه موجود است)
  • لوپمنسر
  • Microsoft Flight Simulator 2020
  • Midnight Ghost Hunt (اکنون در دسترسی اولیه موجود است)
  • Playerunknown’s Battlegrounds
  • امپراتوری موش
  • باقی مانده: از خاکستر
  • امپراتوری موش
  • SCP: Pandemic (اکنون در دسترسی اولیه موجود است)
  • سام جدی 4
  • Stellrising (سپتامبر)
  • غواصان طوفان
  • مردم فوق العاده
  • همگام سازی شده: خارج از سیاره
  • System Shock (اکنون در نسخه نمایشی موجود است)
  • آناکروسیس (اکنون در دسترسی اولیه موجود است)
  • روز قبل
  • بخش 2
  • ارباب حلقه ها: گولوم (سپتامبر)
  • تنبل توربو
  • Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2
  • Voidtrain
  • Warhammer 40,000: Darktide
  • ما چند نفر خوشحالیم

می توان استدلال کرد که AMD به نرخ پذیرش نسبتاً سریعتری برای FSR نسبت به Nvidia با DLSS دست یافته است، در حالی که می تواند بر روی طیف گسترده ای از سخت افزارهای هر دو شرکت اجرا شود. در همین حال، انتظار می‌رود که پشتیبانی از XeSS اینتل در عناوینی مانند Death Stranding Director’s Cut، Ghostwire: Tokyo، Enlisted و Dolmen در ماه‌های آینده عرضه شود.



منبع