در زمینه: رونق هوش مصنوعی سهم خود را از بحث و جدل داشته است. چه دقت مدلهای زبان بزرگ باشد و چه شرکتهایی که به سمت محصولات ضعیف هوش مصنوعی هجوم میآورند تا در کاری اولین باشند، مهم نیست چقدر بد، هر مشکلی دو طرف دارد. ترس از اینکه هوش مصنوعی جایگزین نیروی انسانی شود، مسلماً یکی از فرعی ترین موضوعات فرعی در بحث هوش مصنوعی است.
استراوس زلنیک، مدیرعامل Take-Two معتقد است که انقلاب مداوم هوش مصنوعی تأثیر قابل توجهی بر صنعت تولید بازی از نقطه نظر اشتغال یا خلاقیت نخواهد داشت. اگرچه ChatGPT توانایی خود را در نوشتن کدهای کاربردی بازی ثابت کرده است، Zelnick معتقد نیست که بتواند طراحی بازی را بهبود بخشد یا روند توسعه را به طور قابل توجهی کارآمدتر کند.
Zelnick در مصاحبه ای با CNBC با Squawk Box گفت: “من می گویم این کارها را ارزان تر، سریع تر، بهتر یا آسان تر می کند تا به موفقیت دست پیدا کنید.” “فکر نمی کنم اینطور باشد.”
وی خاطرنشان کرد که Grand Theft Auto V یکی از موفق ترین محصولات سرگرمی است که تا کنون عرضه شده است. او می گوید که GTA6 قرار است این میراث را ادامه دهد، اما هیچ بازی به معنایی که امروز به آن فکر می کنیم، بر هوش مصنوعی تکیه نکرده است. Zelnick به ما یادآوری میکند که استودیوهای بازی همیشه در حال کار روی هوش مصنوعی بودهاند – بسیار طولانیتر از شوق فعلی LLM – و این تغییر نخواهد کرد. با این حال، تا آنجا که هوش مصنوعی وظایف برنامه نویسی و سایر جنبه های طراحی بازی را بر عهده می گیرد، او چنین اتفاقی را نمی بیند.
مدیر عامل شرکت گفت: “تجارت سرگرمی های تعاملی برای همیشه در هوش مصنوعی بوده است. اجازه دهید فقط به شما یادآوری کنم که هوش مصنوعی مخفف هوش مصنوعی است. این یک حالت بدبینانه است.” “چنین چیزی وجود ندارد. این فقط توصیف یک جعبه ابزار دیجیتال است.”
او معتقد است که هوش مصنوعی در بازی ها هیچ تفاوتی با ابزارهای موجود مانند Blender و Unreal Engine ندارد. این فقط یک بسته نرم افزاری دیگر خواهد بود که توسعه دهندگان می توانند برای کمک به آنها در کارشان استفاده کنند. هیچ شرکتی موفق تر از هر شرکت دیگری نخواهد بود زیرا همه به ابزارهای مشابهی دسترسی خواهند داشت. هنوز هم این انسان ها هستند که ایده های خلاقانه ای را ارائه می کنند که موفقیت بازی را تعیین می کند.
همه ابزارهای ما به ما کمک می کنند تا کارآمدتر شویم کارهای کمتر پیش پا افتاده را انجام دهید و توجه آنها را به کارهای واقعا خلاقانه معطوف کنید.
انویدیا و دیگران آن را اینطور نمیبینند و شرط میبندند که هوش مصنوعی در کارهای خاص، از جمله نوشتن و برنامهنویسی، جایگزین انسانها خواهد شد. پیتر مولینوکس، خالق افسانه اخیراً اعلام کرده است که مردم به زودی قادر خواهند بود با استفاده از زبان ساده و واضح یک بازی بسازند. Modders در حال حاضر NPC های مجهز به هوش مصنوعی را به بازی ها اضافه می کنند که با تکامل مدل های زبانی بهبود خواهند یافت. با این حال، شرکتهای دیگر در حال کار بر روی جعبهابزارهایی مشابه چیزی هستند که Zelnick در نظر میگیرد.
من استدلال می کنم که صنعت بازی چندین سال است که فاقد خلاقیت واقعی بوده است. ارائه تمام بازیهای بازسازیشده، ریمیکس و ریمستر شدهای که در چندین سال گذشته مجبور به تحمل آن بودهایم. شاید هوش مصنوعی بتواند بهتر عمل کند. او مطمئناً در این مرحله نمی توانست بدتر از این کار کند. افکار شما؟