روش سوسیس دمایی حدود 3 درجه سانتیگراد خنکتر از اعمال یک نقطه (که اینتل برای CPUها پیشنهاد میکند) و 5 درجه سانتیگراد خنکتر از پخش خمیر در سطح GPU داشت. با این حال، یک جزئیات مهم این است که چگونه ایگور کولر را روی GPU پیچ کرد و پیچ ها را در یک طرف و سپس طرف دیگر را قبل از سفت کردن هر دو محکم کرد. ایگور ادعا می کند که سازندگان GPU این کار را انجام می دهند تا به درستی به خمیر فشار وارد کنند.
نکته دیگر این است که روش خط به طور قابل توجهی با GPU های بزرگتر و پیشرفته متفاوت است. ایگور اذعان میکند که سبک سنتی نقطهای احتمالاً برای پردازندههای گرافیکی کوچکتر (مانند RTX 3060 که در نمودارهای نظرسنجی Steam در حال افزایش است) به اندازه کافی خوب است، زیرا آنها فضای کمتری برای پوشش دارند.
ایگور سه روش خمیر حرارتی را روی RTX 3080 مرجع Furmark آزمایش کرد که از صفحه پشتی آب Aurora GPX-N Alphacool و گریس حرارتی Apex همان شرکت در دمای اتاق 20 درجه سانتیگراد استفاده کرد. یک خنک کننده مایع DIY، اگرچه کمی کار فشرده است و به اندازه یک خنک کننده هوای از پیش نصب شده ارزان نیست، می تواند در مقایسه با خرید یک پردازنده گرافیکی خنک کننده مایع در هزینه صرفه جویی کند.
در متن: یکی از قدیمیترین بحثها در ساخت رایانه شخصی بر روش صحیح اعمال خمیر حرارتی متمرکز است. یک حباب، چند حباب، یک ضربدر یا یک کره پخش شده؟ آزمایشگاه ایگور اخیراً سعی کرد روش ها را مقایسه کند، اما فقط برای GPU ها، در حالی که بحث معمولاً مربوط به CPU ها است.
یک آزمایش جدید از آزمایشگاه ایگور نشان می دهد که استفاده از خمیر حرارتی در یک خط مستقیم “سوسیس مانند” در وسط بهترین تکنیک حداقل برای پردازنده های گرافیکی است. نتایج با اخطارهایی همراه است و بعید به نظر میرسد که بحثهای قدیمی را در مورد بهترین روش پخش خمیر روی یک CPU حل کند.

حتی اگر علاقه ای به این تست ندارید، مقاله راهنمای کاملی در مورد استفاده از خمیر حرارتی، چه برای GPU یا CPU ارائه می دهد. مراحلی مانند تمیز کردن سطح پردازنده، ویسکوزیته خمیر و اتصال ایمن خنک کننده را پوشش می دهد.