اعداد اخیر نشان می‌دهد که بازی‌های رایانه‌های شخصی در طول سه سال در ژاپن دو برابر شده و کند نمی‌شوند


تصویر بزرگ: برای دهه‌ها، بسیاری بازار بازی‌های رایانه‌های شخصی را در ژاپن یک جایگاه ویژه در نظر می‌گرفتند – کشوری که به طور سنتی با بازی‌های آرکید و کنسول مرتبط است. در حالی که رایانه شخصی هنوز در ژاپن غالب نیست، اعداد اخیر نشان می دهد که عوامل متعددی به رشد آن در این کشور کمک می کنند.

تجزیه و تحلیل اخیر آزمایشگاه تحقیقاتی Kadokawa ASCII ژاپن نشان می دهد که بازی های رایانه شخصی در چند سال گذشته در ژاپن رشد قابل توجهی داشته است. موبایل به راحتی غالب ترین بخش بازار است، اما رایانه های شخصی اخیراً تغییرات محسوسی را تجربه کرده است.

از سال 2018 تا 2021، بازار بازی های رایانه های شخصی ژاپن دو برابر شد. بین سال‌های 2015 تا 2021، تعداد گیمرهای رایانه‌های شخصی در ژاپن با 45 درصد رشد از 11 میلیون به 16 میلیون از مجموع 22 میلیون کاربر بازی‌ها، افزایش یافت. تعداد کاربرانی که به طور انحصاری روی رایانه شخصی بازی می کنند نیز دو برابر شده و از 2.2 میلیون به 4.5 میلیون رسیده است.

بازی‌های رومیزی مدت‌هاست که در ژاپن مورد توجه بوده است، اما همیشه اینطور نبود. این کشور در اوایل دهه 1980 بازار متنوعی از عناوین رایانه های شخصی در رایانه های خانگی محلی مانند PC-8801، Sharp X1 یا FM-7 داشت. بازی‌های RPG ژاپنی قبل از انتقال به کنسول‌هایی که در اواخر دهه 80 و 90 غالب شدند، روی آن پلتفرم‌ها ابداع شدند.

یکی از دلایل احتمالی که برخی از کاربران ژاپنی اخیراً به سمت رایانه شخصی روی آورده اند، در دسترس نبودن کنسول است. Final Fantasy XVI به مدت شش ماه در انحصار پلی استیشن 5 خواهد بود. طرفداران ژاپنی از اسکوئر انیکس التماس می‌کنند که آن را در Steam منتشر کند، زیرا از قضا، PS5 با وجود اینکه کشور اصلی سونی است، هنوز در ژاپن بسیار سخت است. برای برخی، یک رایانه بازی مناسب (که می تواند به عنوان یک رایانه کار از خانه دو برابر شود) ممکن است دست یافتنی تر باشد. در ماه سپتامبر، Valve اعلام کرد که ژاپن ممکن است سریع‌ترین رشد بازار بازی‌های رایانه‌های شخصی را در جهان داشته باشد.

چندین عامل دیگر نیز بازار بازی‌های رایانه‌های شخصی ژاپن را تقویت می‌کنند. تازه واردانی که در طول قرنطینه های همه گیر شروع به بازی کردند، به طور طبیعی به سمت رایانه ها رفتند. تعداد بازی‌های کنسول ژاپنی بیش از هر زمان دیگری در حال حاضر نسخه‌های رایانه شخصی را دریافت می‌کنند. Valve اخیراً پشتیبانی ژاپنی مشتری Steam را بهبود داده است و خدمات بازی رایانه شخصی ژاپنی مانند DMM گسترش یافته است.

علاوه بر این، برخی از محبوب ترین بازی های موبایل ژاپن اکنون نسخه های رایانه شخصی دارند. این کشور همچنین عناوین ساخته شده خارجی را بیشتر می پذیرد، زیرا بازی های پردرآمد در استیم در ژاپن عبارتند از Call of Duty: Modern Warfare II و Apex Legends. چندین بازی محبوب اخیر ژاپنی، مانند Final Fantasy XIV، اولین عرضه‌های اولیه خود را روی رایانه‌های شخصی مشاهده کرده‌اند که این آمار را بیشتر افزایش داده است.



منبع