اقدامات جدید امنیت سایبری، تیونرهای پس از فروش را از سیستم های خودرو خارج می کند


چرا مهم است: خودروسازان از مزایای زندگی در دنیایی متصل استقبال کرده اند، به طوری که انتقال داده ها در زمان واقعی و به روز رسانی های هوایی به استاندارد خودروهای جدید امروزی تبدیل شده است. اما با هر اتصال به شبکه، این امکان وجود دارد که مجرمان سایبری از یک آسیب پذیری امنیتی سوء استفاده کنند. همانطور که خودروسازان به این تهدیدات در حال تحول پاسخ می دهند، علاقه مندان به بازارهای پس از فروش به تدریج توانایی خود را برای اصلاح تجهیزات OEM از دست می دهند.

علاقه مندان به بازار پس از فروش فورد موستانگ ممکن است به زودی به لطف معماری جدید خودروهای کاملا شبکه ای فورد (FNV) تغییرات عملکردی در خودروهای خود را سخت تر کنند. معماری الکتریکی که به خودروساز اجازه می‌دهد به‌روزرسانی‌های هوایی (OTA) را ارائه کند، احتمالاً واحد کنترل الکترونیکی خودرو (ECU) را نیز به‌گونه‌ای رمزگذاری می‌کند که روش‌های اصلاح قبلی را بی‌اثر می‌کند.

استاندارد رمزگذاری پیشرفته، پاسخی ضروری به تهدیدهای در حال تکامل است که توسط هکرهایی که به دنبال راه‌های جدیدی برای دسترسی به سیستم‌های کنترل خودرو، سوابق اطلاعات راننده، یا سیستم‌های ارتباطی و مکان هستند، ایجاد می‌شود. متأسفانه، رمزگذاری همچنین بر توانایی تیونرهای فلش و پیگی بک موجود برای تقویت موفقیت آمیز سیگنال های ورودی و خروجی ECU کارخانه تأثیر می گذارد.

به گفته اد کرنز، مهندس ارشد موستانگ، معماری FNV فورد توانایی تشخیص زمانی را دارد که کاربر تلاش می کند هر یک از سیگنال های برنامه ریزی شده خودرو یا دستورالعمل های کدگذاری شده را تغییر دهد. پس از شناسایی، FNV اقداماتی از خاموش کردن سیستم خاص در حال تغییر تا خاموش کردن کامل خودرو را انجام خواهد داد.

تیونرهای افترمارکت و علاقه مندان به عملکرد به طور سنتی به تغییر این سیگنال ها برای به حداکثر رساندن عملکرد موتور، خط محرکه و اجزای ترمز ارتقا یافته متکی بوده اند. ناتوانی در تغییر این سیگنال ها، اثربخشی بالقوه ارتقاء اجزای موتور و خط محرکه آینده را محدود می کند. صرف نظر از اینکه قطعات نصب شده چقدر پیشرفته هستند، رانندگان احتمالا هرگز پتانسیل کامل ارتقاء خود را بدون توانایی تغییر سیگنال و ورودی های خاص مورد نیاز برای عملکرد خود تجربه نخواهند کرد.

فورد اعلام کرده است که آماده همکاری با تیونرهای شخص ثالث است تا دسترسی لازم برای تنظیم و کالیبره کردن خودروهای ارتقا یافته را فراهم کند. اگرچه این ممکن است برای همکاران بزرگتر و با سابقه فورد مانند Roush Performance و Shelby Performance Center خوب باشد، اما می تواند تحقیقات، توسعه و فروش را برای فروشگاه های کوچکتر و تخصصی تر عملکرد پس از فروش که فاقد آن هستند، بسیار گران تر (یا حتی دست نیافتنی) کند. همان شناخت برند و پشتوانه مالی.

فناوری خودرو سریع‌تر، پیچیده‌تر می‌شود و فرصت‌های بیشتری برای تعامل با دنیای اطرافمان فراهم می‌کند. و مشکل امنیت افزایش یافته تنها مختص فورد نیست. شکی وجود ندارد که صنعت عملکرد پس از فروش مانند همیشه با این تغییرات تطبیق می‌یابد، اما افزایش سطوح پیچیدگی و تلاش مورد نیاز این پتانسیل را دارد که به طور جدی چشم‌انداز عملکرد پس از فروش را تغییر دهد.



منبع