امریکن ایرلاینز 20 فروند هواپیمای بوم سوپرسونیک اورتور سپرده گذاری می کند

بوم قصد دارد این هواپیما را در کارخانه آتی خود در گرینزبورو، کارولینای شمالی بسازد که اولین مدل آن در سال 2025 و اولین پرواز برای سال 2026 برنامه ریزی شده است. اگر همه چیز خوب پیش برود، اورتور پروازهای تجاری خود را تا پایان دهه آغاز خواهد کرد. .



منبع

امریکن ایرلاینز اعلام کرد که تا 20 فروند هواپیمای اورچر را از بوم سوپرسونیک سفارش داده است، با گزینه ای برای 40 هواپیمای دیگر. سپرده قابل استرداد در 20 هواپیمای اولیه.

چیزی که باید منتظرش بود: بوم می گوید که اورتور به حداکثر سرعت 1.7 ماخ می رسد و زمان پرواز را برای برخی مسیرها در مقایسه با هواپیماهای تجاری امروزی به نصف کاهش می دهد. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، اورتور اولین پرواز تجاری خود را در سال 2029 انجام خواهد داد، تقریباً سه دهه پس از بازنشستگی Concorde، آخرین هواپیمای مافوق صوت.

بوم ادعا می کند که اورتور می تواند 65 تا 80 مسافر را حمل کند و با سرعت 1.7 ماخ (1100 مایل در ساعت؛ 1800 کیلومتر در ساعت) بر روی آب پرواز کند که دو برابر سرعت سریع ترین هواپیمای تجاری امروزی است. برای درک بهتر، پرواز مستقیم از میامی به لندن در حال حاضر حدود 9 ساعت طول می کشد. Overture می تواند همان سفر را در کمتر از پنج ساعت انجام دهد.

طول اورتور 205 فوت و ارتفاع 60000 فوتی خواهد بود. با این حال، برد محدود تنها 4250 مایل دریایی (4888 مایل؛ 7867 کیلومتر) خواهد داشت، به این معنی که پروازهای اقیانوس آرام نیاز به توقف سوخت گیری دارند. این هواپیما همچنین یک بوم صوتی با صدای کافی تولید می کند تا پروازهای بالای زمین را به سرعت های مادون صوت محدود کند.

بخونید:  گوگل برای دومین بار عینک گوگل را حذف کرد

در ماه جولای، بوم طرح تولید نهایی اورتور را با چهار موتور به جای سه موتور اصلی، یک بال و بدنه مرغان دریایی بازطراحی شده برای کاهش نیروی کشش معرفی کرد. بنا بر گزارش ها، با تکیه بر موتورهای خشک (بدون پس سوز) و سازه های مرکب، با یک چهارم هزینه کنکورد کار خواهد کرد. بوم همچنین ادعا می‌کند که این جت‌ها کربن خالص صفر دارند و می‌توانند با سوخت 100 درصد پایدار هوانوردی کار کنند.