با ULMB 2، کاربران با نور پسزمینه با نرخ تازهسازی کامل مواجه میشوند که منجر به یک تصویر بسیار روشنتر میشود. فناوری جدید انویدیا همچنین تنها زمانی نور پسزمینه را روشن میکند که هر پیکسل در وضعیت صحیح خود باشد، بنابراین تغییر آن را مشاهده نکنید، که باعث تاری میشود.
همانطور که انویدیا می گوید، زمانی که ULMB برای اولین بار آمد، زمان پاسخ مانیتور بسیار کند بود که منجر به ایجاد شبح و تصاویر تار شد. برای بهبود وضوح حرکت یا توانایی دیدن و درک واضح اشیاء در حرکت، ULMB از تکنیکی به نام نور پسزمینه استفاده کرد که نور پسزمینه را در ۷۵ درصد مواقع غیرفعال میکرد.
برای به حداقل رساندن تداخل، انویدیا قادر است “زمان پاسخ را بسته به محل اسکن عمودی کنترل کند، به طوری که پیکسل ها در سراسر پانل دقیقا در زمان مناسب برای فلش نور پس زمینه در سطح مناسب قرار گیرند.” این تکنیکی است که Nvidia آن را Vertical Dependent Overdrive می نامد.
ULMB اصلی همچنین مجبور بود نرخ تازهسازی را کاهش دهد تا به پیکسلها زمان بیشتری برای انتقال به نقطه مناسب قبل از روشن کردن نور پسزمینه بدهد. این در ترکیب با یک تصویر کمتر روشن (به یاد داشته باشید نور پس زمینه سه چهارم موارد خاموش است) اشکالاتی بود که بسیاری از گیمرها به سادگی حاضر به پذیرش آن نبودند.
ULMB 2 در حال حاضر برای امتحان در دسترس است و از طریق یک به روز رسانی سیستم عامل با یک کلیک کاملاً رایگان است. برای سازگاری با ULMB 2، مانیتورها باید شرایط زیر را داشته باشند:
- بیش از 1000 هرتز وضوح حرکت موثر را ارائه دهید
- ULMB 2 را با نرخ تازه سازی کامل مانیتور رانندگی کنید
- بیش از 250 نیت روشنایی را با حداقل تداخل یا تصاویر دوگانه ارائه دهید
خط پایین: Nvidia نسخه به روز شده Ultra Low Motion Blur (ULMB) را راه اندازی کرده است، تکنیکی برای نمایشگرهای G-Sync برای افزایش وضوح حرکت که ابتدا در سال 2015 عرضه شد. G-Sync Ultra Low Motion Blur 2 – بله، این ULMB 2 است. – وعده اصلاح برخی از کاستیهایی که نسخه اصلی را آزار میداد و بسیاری از گیمرهای رقابتی را از استفاده از این ویژگی باز داشت، برطرف میکند.
در زمان نگارش این مقاله، دو مانیتور – Asus Predator XB273U F و ROG Swift 360 Hz PG27AQN – از ویژگی جدید پشتیبانی میکنند. دو مدل دیگر – ROG Swing Pro PG248QP و AGON AG276QSG – به زودی عرضه خواهند شد.