اپل اکنون کتاب های صوتی با روایت مبتنی بر هوش مصنوعی می فروشد


یک سیب زمینی داغ: بازار کتاب‌های صوتی از نظر محبوبیت و سود در حال افزایش است و اپل می‌خواهد تکه‌ای بزرگ‌تر از این کیک متورم شود – به‌قدری که این شرکت مایل است ناشران و نویسندگان را با کاتالوگ کتاب‌هایی که به تازگی راه‌اندازی شده با روایت مبتنی بر هوش مصنوعی خشمگین کند.

اپل کاتالوگ جدیدی از کتاب های صوتی دارد که بدون کمک صداپیشگان ایجاد شده است. به گفته کوپرتینو، گزینه جدید گوش دادن مبتنی بر هوش مصنوعی، نوآوری، کیفیت و پول را برای بازار سنتی اپل بوک به ارمغان می آورد. برخی از ناشران و شرکا آنقدر مشتاق نیستند که هوش مصنوعی را امتحان کنند، زیرا همچنان به صدای سنتی انسان به عنوان یک شکل هنری متعهد هستند.

شایعه شده بود که اپل کاتالوگ کتاب های صوتی جدید خود را در اواسط نوامبر عرضه می کند، اما تأخیرها و شرایط خصمانه بازار منجر به عرضه آرام تری شد که توسط گاردین اشاره شده است. اپل روایت دیجیتالی خود را راهی برای توانمندسازی نویسندگان مستقل و ناشران کوچک توصیف می‌کند و خدماتی فراتر از بخش کوچکی از کتاب‌هایی است که معمولاً برای بازار کتاب‌های صوتی سنتی به صوتی تبدیل می‌شوند.

اپل می‌گوید که صداهای دیجیتالی که برای کتاب‌های صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده می‌شوند، برای ژانرهای خاص ایجاد و بهینه‌سازی می‌شوند و از کتاب‌های الکترونیکی داستانی و عاشقانه شروع می‌شوند. اپل اظهار داشت: رویکرد جدید به روایت دیجیتال «فناوری پیشرفته سنتز گفتار با کار مهم تیم‌های زبانشناس، متخصصان کنترل کیفیت» را با مهندسان صوتی که کتاب‌های صوتی با کیفیت بالا را از یک فایل کتاب الکترونیکی استاندارد تولید می‌کنند، گرد هم می‌آورد.

کتاب‌های صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی به‌عنوان «مکمل ارزشمندی برای کتاب‌های صوتی حرفه‌ای روایت‌شده» ارائه می‌شوند، همانطور که اپل می‌گوید همچنان به «جادوی روایت انسانی» با لحن و عطف انسانی که تکرار آن با صداهای مصنوعی بسیار مشکل است، متعهد است. اپل با شرکای بالقوه تماس گرفت تا تحت یک توافق نامه استاندارد عدم افشا به پروژه بپیوندند، اما برخی از ناشران به هیچ وجه با پیوستن به برنامه جدید موافقت نکردند.

دیوید کارون، یکی از تولیدکنندگان یک ناشر عمده کتاب صوتی در بازار کانادا، از رویکرد سنتی برای خلق کتاب صوتی حمایت می کند. کارون گفت: “راوی طیف جدیدی از هنر را به ارمغان می آورد.”

کارلی واترز، کارگزار ادبی کانادایی، گفت که شرکت‌هایی مانند اپل فقط می‌خواهند پول دربیاورند و هیچ احترام واقعی برای فرصت‌های خلاقانه کتاب‌های صوتی قائل نیستند. آنها می خواهند محتوای بیشتری تولید کنند، و بس، اما صدای مصنوعی “آن چیزی نیست که مشتریان می خواهند به آن گوش دهند.”

به غیر از خشمگین کردن بخشی از صنعت ساخت کتاب های صوتی، رویکرد جدید هوش مصنوعی اپل می تواند دلیل دیگری برای آژانس های نظارتی باشد تا تجارت کوپرتینویی را در جستجوی رفتارهای ضدرقابتی بالقوه بررسی کنند. Spotify در تلاش است تا این بررسی ها را با سایتی به نام Time to Play Fair که اخیراً راه اندازی شده است، پیش ببرد، جایی که این شرکت در حال شلیک گلوله ها علیه فرآیند خرید کتاب های صوتی به ظاهر دست و پاگیر اپل است.



منبع