طبق اظهارات اپل، در سال 2022، فروش نسبت به سال گذشته 29 درصد افزایش یافته است. این شرکت میگوید نرخ رو به رشدی که یک شاخص مثبت برای «بازار شکوفا و پر از پویایی، نوآوری و رقابت» است. در ایالات متحده، صورتحساب و فروش توسعه دهندگان بیش از 80٪ افزایش یافته است (از سال 2019). در اروپا، فروش به طور متوسط 116 درصد افزایش داشته است.
مطالعه آنالیز همچنین محبوب ترین (و در حال رشد) دسته بندی برنامه ها را با افزایش “قابل توجه” برای فروش سفر (84٪) و برنامه های سواری (45٪) برجسته می کند. جهش بازار پس از کووید همچنین فرصت رشد قابل توجهی را برای تحویل غذا و فروش پیکاپ با فروش بیش از دوبرابر و فروش مواد غذایی که سه برابر شد فراهم کرد.
تصویر بزرگ: با وجود مشکلات فزاینده با آژانس های دولتی و قانون بازار دیجیتال اخیراً تصویب شده در اروپا، اپل تلاش می کند کسب و کار فروشگاه اپلیکیشن خود را به عنوان یک امر سالم و همیشه رو به رشد به تصویر بکشد. آخرین اعداد از یک شرکت تجزیه و تحلیل مستقل و شخص ثالث به دست آمده است، البته این همان شرکتی است که اپل از سال 2020 با آن کار کرده است.
بر اساس مطالعه اخیر گروه آنالیز، کل اکوسیستم اپ استور اپل تنها در سال 2022 1.1 تریلیون دلار در صورتحساب و فروش توسعه دهندگان ایجاد کرده است. کوپرتینو میگوید که این اعداد نشاندهنده «فرصت باورنکردنی» است که فروشگاه برنامهاش برای توسعهدهندگان در سراسر جهان است، زیرا ظاهراً بیش از 90 درصد از صورتحسابها و فروشها به تنهایی به توسعهدهندگان میرسد – بدون اینکه کمیسیونی به اپل پرداخت شود.
اپل در هفته آینده میزبان کنفرانس جهانی توسعه دهندگان خود خواهد بود. در همین حال، اعداد ارائه شده در مطالعه تجزیه و تحلیل نشان می دهد که 910 میلیارد دلار از کل 1.1 تریلیون دلار تولید شده توسط اکوسیستم اپل از فروش کالاها و خدمات فیزیکی، 109 میلیارد دلار از تبلیغات درون برنامه ای و 104 میلیارد دلار از کالاها و خدمات دیجیتال است.
تیم کوک، مدیر عامل اپل می گوید که جامعه «باورنکردنی» از توسعه دهندگان در سرتاسر جهان به «بازار پر جنب و جوش و نوآوری» که اپ استور در حال حاضر است، کمک کرده است. اکوسیستمی که در آن «فرصتها شکوفا میشود»، در حالی که اپل مثل همیشه متعهد به سرمایهگذاری در موفقیت توسعهدهندگان و آینده اقتصاد برنامهها است.
اپل میگوید با پانزده سالگی اپ استور، توسعهدهندگان iOS از سال 2008 تا 2022 بیش از 320 میلیارد دلار درآمد کسب کردهاند. کاربران iOS بیش از 370 میلیارد بار در همان بازه زمانی برنامهها را دانلود کردهاند، و خود فروشگاه برنامه اکنون نزدیک به 1.8 میلیون برنامه دارد. بیش از 123 برابر تعداد برنامه ها در مقایسه با سال 2008.
در سال 2022، این مطالعه ادامه میدهد، اپلیکیشنهای سازمانی یکی از دستهبندیهای کالاها و خدمات دیجیتالی بودند که سریعترین رشد را داشتند، در حالی که بیشترین رشد در کالاهای دیجیتال توسط برنامههای سرگرمی به طور فزایندهای محبوب بود. گروه تحلیلی میگوید این محبوبیت نتیجه آخرین روندهای قابلتوجهی است که در سالهای اخیر ظهور کردهاند، مانند «اقتصاد خالق» – هر چه که این واقعاً به معنای آن باشد.