
کاهش کاربران Call of Duty میتواند ناشی از ناامیدی از آخرین نسخه این فرنچایز – Vanguard – باشد که برخی از محتوای آن در اوایل سال جاری به تعویق افتاد. یکی دیگر از عوامل احتمالی بازیکنان Warzone در انتظار دنباله است که تمام پیشرفت های بازی اول را دوباره تنظیم می کند.
این هفته، اکتیویژن بلیزارد اعلام کرد که قصد دارد «محتوای پریمیوم» را برای Call of Duty در سال 2023 منتشر کند، که احتمالاً برای جبران نبود نسخه کامل جدید در آن سال است. این خبر بخشی از گزارش مالی سه ماهه دوم سال 2022 این شرکت است که نشان دهنده کاهش تعامل کاربران با فرنچایز است.
اکتیویژن نگفته است که محتوای ممتاز جدید چه شکلی خواهد داشت، اما می تواند نشان دهنده تغییر یا عقبگرد برای Call of Duty باشد. این سری قبلاً بر روی بازیهای اصلی با بستههای نقشه پولی گسترش میداد، اما این تمرین را با Call of Duty: Modern Warfare در سال ۲۰۱۹ پایان داد و به پاسهای نبرد و سایر تراکنشهای خرد روی آورد تا مطمئن شود همه بازیکنان نقشههای یکسانی دارند. محتوای 2023 احتمالاً برای دنباله Modern Warfare خواهد بود که در 28 اکتبر عرضه می شود. دنباله بازی رایگان Call of Duty Warzone اکتیویژن اواخر امسال منتشر می شود.
در ماه فوریه، اکتیویژن فاش کرد که عنوان اصلی Call of Duty را در سال 2023 منتشر نخواهد کرد و همین امر باعث به تعویق افتادن بازی بعدی استودیوی Black Ops Treyarch خواهد شد. این غیبت اولین سال از سال 2004 بدون ورود جدید خواهد بود زیرا فرنچایز به بیستمین سالگرد خود می رسد.
تصویر بزرگ: سال آینده برای فرنچایز Call of Duty سالی غیرعادی و انتقالی خواهد بود. همانطور که مایکروسافت ناشر این سری را خریداری می کند، اکتیویژن ورودی جدید جدیدی را در این سری ارائه نمی دهد و در عوض بر محتوای پولی تمرکز می کند. این شرکت ضمن گزارش کاهش قابل توجه درآمد، این موضوع را تایید کرد.
نتایج مالی سهماهه دوم حاوی اعلامیه Activision نشان میدهد که درآمد کلی تقریباً 30 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است، که احتمالاً به دلیل کاهش قابل توجه بازیکنان Call of Duty است. در سال گذشته، تعداد کاربران فعال ماهانه گزارش شده اکتیویژن به طور پیوسته در هر سه ماهه از 127 میلیون در ژوئن 2021 به 94 میلیون در ژوئن 2022 کاهش یافته است. تعداد بازیکنان فعال از سال 2019 به زیر 100 میلیون کاهش پیدا نکرده است. در مقابل، تعداد کاربران بلیزارد و کینگ بسیار دیده شده است. تغییرات کوچکتر در همان دوره

در حالی که مایکروسافت برای خرید اکتیویژن بلیزارد آماده می شود، سونی به تنظیم کننده رقابت برزیل گفت که نگران عواقب احتمالی آن است. این شرکت فکر میکند که اگر بازیهای Call of Duty پشتیبانی از پلیاستیشن را متوقف کنند، بر تصمیمگیریهای خرید کنسول بسیاری از مصرفکنندگان تأثیر میگذارد و هیچکس دیگری نمیتواند برند این سری را تکرار کند. تاکنون، مایکروسافت اعلام نکرده بود که Call of Duty را به صورت انحصاری برای پلتفرمهای خود میسازد.