به طور خلاصه: گزارش جدیدی از Consumer Intelligence Research Partners (CIRP) نشان می دهد که خریداران اخیر آیفون را از کجا خریداری می کنند و نتایج کاملاً تعجب آور نیستند. سالها پیش، دیدن صفهای طولانی در خارج از فروشگاههای اپل هر زمان که آیفون جدیدی عرضه میشد، امری عادی بود. سامسونگ حتی یک سری تقلید از آن ساخت. اما آیا هنوز هم مردم جدیدترین گوشیهای اپل را به همین شکل میخرند؟
بر اساس آخرین نظرسنجی CIRP، تنها 24 درصد از آیفون های اخیر خریداری شده در ایالات متحده مستقیماً از اپل تهیه شده است. اکثر فروش آیفون – 67 درصد کامل – از طریق اپراتورهای بی سیم انجام شده است، که وقتی صحبت از بازاریابی تبلیغات جذاب به میان می آید، اپراتورهایی مانند AT&T، Verizon و T-Mobile چقدر تهاجمی هستند، منطقی است.
Best Buy پنج درصد از فروش آیفون های جدید را به خود اختصاص داده است، با فروشگاه هایی مانند Walmart و Target که در گروه “دیگر” قرار دارند، چهار درصد باقی مانده از پای را تشکیل می دهند.
تعداد فروشگاه های حامل های بی سیم بسیار بیشتر از فروشگاه های اپل است، به خصوص در مناطق روستایی. من کمی متعجبم که خرده فروشان جعبه بزرگ مانند Target و Walmart فروش بیشتری را به خود اختصاص نمی دهند، اما شاید آنها به سادگی کار بزرگی برای معرفی خود به عنوان مقصد آیفون انجام نداده اند.
قبل از آیفون و در روزهای قراردادهای خدمات بی سیم و یارانه تلفن، اکثر مردم گوشی های جدید را از طریق اپراتورها خریداری می کردند. بسیاری از رفتارهای خریدی که امروزه همچنان شاهد آن هستیم، احتمالاً از آن دوران باقی مانده است – این همان روشی است که مردم قبلاً آن را انجام میدادند، چگونه آن را راحت انجام میدادند و چگونه امروز به انجام آن ادامه میدهند.
بررسی سریع هر سه اپراتور بزرگ در ایالات متحده نشان میدهد که هر کدام نوع خود را از یک معامله «آیفون 14 روی ما» برای تعطیلات ارائه میکنند. شرایط و ضوابط متفاوت خواهد بود، بنابراین باید مطمئن شوید که قبل از انجام هر کاری، تمام حروف ریز را بخوانید و کاملاً درک کنید. معاملاتی از این نوع معمولاً شامل معامله با تلفن فعلی شما می شود و معمولاً اگر تلفن جدیدتر و با ارزش بالاتری برای تحویل داشته باشید، عملکرد بهتری خواهید داشت.
اعتبار تصویر: کوین باتیک، ویکتور سربان