چیزی که باید منتظرش بود: فورد در حال آماده شدن برای حرکت به سمت پلتفرم Android Automotive گوگل پس از سال ها پیشروی با مبتکران سیستم اطلاعات سرگرمی است. اکسپلورر 2025 اولین وسیله نقلیه فورد است که «تجربه دیجیتال» جدید را در صفحهنمایشهایش تعبیه کرده است – و با ویژگیهای بسیار زیاد، دیگر مجبور نخواهید شد در حین رانندگی دوباره به تلفن خود نگاه کنید.
شاسی بلند لینکلن ناتیلوس اولین نگاه ما را از این برنامه جدید در اوایل امسال به ما نشان داد. این خودروی لوکس به یک صفحه نمایش پانوراما بزرگ 48 اینچی مجهز بود که بیشتر فضای داشبورد را اشغال می کرد. تنظیمات اکسپلورر سادهتر است، با یک صفحه نمایش لمسی 13.2 اینچی اطلاعات سرگرمی و یک خوشه ابزار دیجیتال 12.3 اینچی. با این حال، پلتفرم زیربنایی Android Automotive نوید بسیاری از همان قابلیتهای عالی را میدهد.
اکسپلورر 2025 دارای یک سیستم ناوبری داخلی نقشه گوگل است که می تواند روی صفحه اصلی و دسته ابزار نمایش داده شود. بسته اطلاعات و سرگرمی شامل Android Auto بیسیم و CarPlay برای ادغام آسان تلفن است که آن را از رقیب GM خود جلوتر میدهد.
این سیستم همچنین شامل فروشگاه Google Play میشود، به این معنی که مالکان میتوانند بسیاری از برنامهها و خدمات مناسب خودرو را دانلود کنند. کاربران همچنین می توانند از دستورات صوتی برای کنترل عملکردهای مختلف خودرو مانند تنظیم دما یا یافتن مقصد استفاده کنند.
فورد آمازون الکسا را به گزینه ای جایگزین برای کنترل صوتی برای کاربرانی تبدیل می کند که از دستیارهای دیجیتال ماشین متنفرند، زیرا آنها ظاهری عجیب و غریب دارند. بین Google Assistant و Alexa، میتوانید پیامها، تماسها، برنامهریزی جلسات، کنترل خانه هوشمند خود و حتی درخواست ایستگاههای رادیویی خاص را بهصورت هندزفری در اختیار داشته باشید.
فورد این سیستم را بهعنوان راهی برای «دسترسی به زندگی دیجیتالی خود در داخل خودرو» و لذت بردن از تجربه لذتبخشتر، حتی زمانی که خودرو پارک شده است، خلاصه میکند. این شرکت همچنین می گوید سیستم جدید نیازی به نگاه کردن به گوشی های کاربران را از بین می برد.
در همین حال، در نمای بیرونی، اکسپلورر 2025 با جلوپنجرههای جلو و چراغهای عقب بهروز شده، ظاهر جدیدی پیدا میکند. سطوح مختلف تریم که از 39755 دلار شروع میشود، دارای طرحهای متمایز جلوپنجره از الگوهای جلوپنجره تا بالهای کرومی ساتن هستند.
البته انتقال فورد به سیستم عامل Android Automotive سال ها آماده سازی طول کشید. این شرکت برای اولین بار در سال 2021 همکاری خود را با گوگل اعلام کرد. “تجربه دیجیتالی فورد” تا ژانویه 2024 ارائه نشد.
در حالی که اکسپلورر اولویت دارد، فورد F-150 لایتنینگ و موستانگ Mach-E الکتریکی در خط تولید سیستمهای مبتنی بر اندروید مشابه هستند – البته با طرحبندی صفحهنمایش متفاوت. قرار است هر دو خودرو دارای پنل های بزرگتر و عمودی باشند.