چه اتفاقی افتاده؟ مایکروسافت در کنفرانس سالانه توسعه دهندگان Build خود در سیاتل، واشنگتن، مجموعه ای از ویژگی های جدید را برای فروشگاه مایکروسافت اعلام کرد، از جمله بسیاری از ویژگی های مبتنی بر هوش مصنوعی. قابل توجه ترین در میان آنها یک ویژگی بررسی خلاصه است که خلاصه بررسی های ایجاد شده توسط هوش مصنوعی را برای برنامه های مختلف در فروشگاه نشان می دهد.
در کنار خلاصه بررسی ها، یکی دیگر از موارد اضافه شده، بخش اختصاصی است که برنامه های مبتنی بر هوش مصنوعی را برجسته می کند. این AI Hub نامیده میشود و وعده میدهد که بهترین تجربیات هوش مصنوعی ساخته شده توسط جامعه توسعهدهندگان و مایکروسافت را برجسته کند. برخی از برنامه هایی که در بخش جدید ارائه شده اند عبارتند از Luminar Neo، Descript، Krisp، Podcastle، Gamma، Copy.ai، Kickresume، Play.ht، Copy.ai و Tripnotes.
مایکروسافت همچنین از گسترش برنامه Microsoft Store Ads خود به بیش از 150 منطقه در سراسر جهان خبر داد، به این معنی که اکنون تقریباً در تمام مناطقی که فروشگاه در آن فعال است، عرضه خواهد شد.
انتظار میرود این ویژگی جدید به کاربران فروشگاه مایکروسافت کمک کند تا بدون نیاز به بررسی هزاران بررسی، درباره آنچه دیگران درباره یک برنامه خاص میگویند، بیابند. به گفته مایکروسافت، ویژگی مبتنی بر هوش مصنوعی فرآیند تحقیق در مورد برنامهها و خدمات در فروشگاه مایکروسافت را آسانتر میکند و تجربه مشتری را یکپارچهتر میکند. مایکروسافت می گوید به زودی خلاصه های بررسی های تولید شده توسط هوش مصنوعی را منتشر خواهد کرد، اما هنوز تاریخ مشخصی برای آن وجود ندارد.
مایکروسافت همچنین اعلام کرد که فروشگاه به زودی کلمات کلیدی تولید شده توسط هوش مصنوعی را در مرکز شریک دریافت می کند تا به توسعه دهندگان کمک کند تا برنامه های خود را بهتر به کاربران نشان دهند. به عنوان بخشی از این طرح، این شرکت میگوید که از قدرت هوش مصنوعی استفاده میکند تا با استفاده از ابرداده توسعهدهندگان و سیگنالهای دیگر، اپلیکیشنهای مختلف را در فروشگاه مایکروسافت قابل کشفتر کند. اکنون کاربران همچنین می توانند چندین دسته را برای هر برنامه انتخاب کنند که به توسعه دهندگان ابزار دیگری برای دستیابی به مشتریان بیشتری می دهد.
مایکروسافت همچنین تغییری در خط مشی تبلیغات فروشگاه خود اعلام کرد که به توسعه دهندگان امکان می دهد تبلیغات برنامه های خود را در جستجوی Bing نشان دهند. به عنوان بخشی از برنامههای مایکروسافت برای کمک به توسعهدهندگان برای اینکه اپلیکیشنهای خود را در تمامی سرویسهای آنلاین خود قابل شناساییتر کنند، این شرکت اکنون آنها را قادر میسازد تا تبلیغات را در بخش نورافکن در بالای فروشگاه مایکروسافت نشان دهند. این تبلیغات ممکن است شامل ویدیو نیز باشد و انتظار می رود ترافیک بیشتری را برای توسعه دهندگان به ارمغان بیاورد. تا به حال، برنامه های ارائه شده در این بخش توسط تیم تحریریه فروشگاه مایکروسافت انتخاب می شد، بنابراین گنجاندن تبلیغات در اینجا می تواند برای برخی از کاربران آزاردهنده باشد.