Telly ادعا می کند که تلویزیون با قیمت 1000 دلار به فروش می رسد، که ما فرض می کنیم به دلیل هزینه اضافی نوار صوتی و صفحه دوم است. شایان ذکر است که می توانید از جمع آوری داده ها انصراف دهید، اما برای نگهداری دستگاه باید 500 دلار بپردازید. رقم 500 دلاری احتمالاً به هزینه تولید واقعی نزدیکتر است، بنابراین Telly باید صدها میلیون دلار درآمد تبلیغاتی و شرکتهای وابسته به دست آورد تا بتواند در اولین دسته از 500000 تلویزیون به موفقیت برسد.
به زبان ساده، Telly تلویزیونی ساخته است که دارای دو صفحه است که با یک نوار صوتی از هم جدا شده اند که برای شما هزینه ای جز حفظ حریم خصوصی شما ندارد. صفحه نمایش بزرگتر در اصل یک تلویزیون 55 اینچی 4K HDR است که تجربه تلویزیون سنتی را ارائه می دهد. در زیر نوار صوتی، یک صفحه نمایش کوچکتر وجود دارد که هدف اصلی آن نشان دادن تبلیغات و محتوای تبلیغاتی است.
اگر ایده تلویزیونی که با تبلیغات پشتیبانی میشود جذاب به نظر میرسد، میتوانید یکی را اینجا رزرو کنید. تاریخ ارسال مشخصی وجود ندارد، اما Telly می گوید که ارسال تلویزیون جدید را در تابستان امسال آغاز خواهد کرد.
کل “تجربه” را سیستم عامل Telly OS تامین می کند، اما به اندازه کافی عجیب این تلویزیون با یک دانگل Android TV نیز عرضه می شود که می توانید برای دسترسی به سرویس های پخش محبوب به یکی از سه پورت HDMI وصل کنید. شما همچنین یک دوربین و میکروفون دریافت میکنید که به شما امکان میدهد تماسهای ویدیویی برقرار کنید، از دستیار مجهز به هوش مصنوعی استفاده کنید یا به یکی از چندین «برنامههای تناسب اندام ردیابی حرکت پیشرفته رایگان» دسترسی پیدا کنید.
از طریق شیشه نگاه: یک شرکت تازه وارد در بازار تلویزیون وجود دارد که می خواهد مدل کسب و کار سنتی پشت خود را به قیمت حفظ حریم خصوصی کاربر مختل کند. طرح جسورانه Telly این است که شما را متقاعد کند که یک تلویزیون رایگان ارزش ناراحتی یک صفحه نمایش دوم را دارد که تبلیغات مداوم را نشان می دهد. سازندگان تلویزیون در حال حاضر تلویزیون های خود را با خدمات پشتیبانی از تبلیغات برای جبران حاشیه سود ناچیز بارگذاری می کنند، بنابراین جالب است که ببینیم آیا جاه طلبی های Telly محقق می شود یا خیر.
برای این منظور، شرکت باید تبلیغاتی را که در آن صفحه نمایش داده میشود مطابق با اولویتهای شما تنظیم کند، به همین دلیل باید موافقت کنید که اطلاعاتی درباره شما و خانوادهتان به اشتراک بگذارید که میتواند به تبلیغکنندگان کمک کند تا شما را با تبلیغات مرتبط هدف قرار دهند. علاوه بر آن، تلویزیون دادههایی را درباره محتوایی که تماشا میکنید، طول جلسات تماشای شما و موارد دیگر جمعآوری میکند. این امر مسلماً برخی از نگرانیهای مربوط به حریم خصوصی را ایجاد میکند و برای برخی ممکن است یک معامله شکن باشد.
با این حال، شرکتی به نام Telly معتقد است که می تواند یک دسته تلویزیون کاملاً جدید بسازد و مدل کسب و کار سنتی تولیدکنندگان تلویزیون مانند سامسونگ، ویزیو، ال جی و دیگران را مختل کند. به جای اینکه شما برای یک صفحه شیشه ای بزرگ پول بپردازید، اگر مفهومی کمی متفاوت با مفهومی که به آن عادت کرده اید بپذیرید، آن را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می دهد.
تفکر پشت این مدل تجاری جدید ریشه در مطالعاتی دارد که نشان می دهد درصد زیادی از بزرگسالان اغلب هنگام تماشای تلویزیون به صفحه نمایش دوم نگاه می کنند. اگر Telly بخواهد موفق شود، آن صفحه دوم باید “نمایشگر هوشمند” در تلویزیون جدیدش باشد که برای نمایش ویجت های مختلف با اخبار حمایت شده، امتیازات ورزشی، قیمت سهام و البته تبلیغات طراحی شده است.
آیا با استفاده از تلویزیونی که با تبلیغات پشتیبانی می شود، مشکلی ندارید؟
خود این مفهوم مطمئناً جذاب است، اگرچه باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا این یک مدل تجاری کارآمد است یا خیر. Telly میگوید که اوایل امسال توانست چند سرمایهگذار صعودی پیدا کند که از تلاشهایش حمایت کنند، اما هنوز توضیح نداده است که چگونه با هرگونه تلاش برای دور زدن تبلیغات مداوم در صفحه دوم مقابله خواهد کرد.
وقتی صحبت از سود شد، Telly تنها میتواند 500000 دستگاه را در سال جاری روانه بازار کند. این شرکت قصد دارد تا میلیون ها تلویزیون را در سال های آینده عرضه کند که یک هدف بلندپروازانه است. پوزین میگوید که سرویس پخش تبلیغاتی او Pluto TV 80 میلیون کاربر دارد – موفقیت کوچکی که او را متقاعد کرد تا مدل کسب و کار تلویزیونهای هوشمند را دوباره اختراع کند.
در بیانیه ای، ایلیا پوزین، بنیانگذار Telly توضیح داد که “زمانی که من Pluto TV را تأسیس کردم، یک مدل کاملاً جدید ایجاد کردیم که محتوای تلویزیونی شگفت انگیز را به طور رایگان به بینندگان ارائه می داد. اکنون، با Telly، تلویزیون واقعی را نیز به صورت رایگان ارائه می کنیم. “
به ما گفته شده که دوربین یک شاتر حفظ حریم خصوصی دارد که با دریافت تلویزیون بسته میشود، که مسلماً برای دستگاهی ضروری است که باید اطلاعات زیادی درباره شما از طریق روشهای مختلف یاد بگیرد تا هزینه سختافزار را یارانه بدهد و تولید کند. سود برای Telly و شرکای تبلیغاتی آن.
علاوه بر این، شرکت ممکن است گاهی از هر دو صفحه برای نمایش تبلیغات به شما استفاده کند. وقتی چیزی را در صفحه نمایش اصلی «تئاتر» تماشا نمیکنید، از آن برای نشان دادن انواع مختلف محتوای تبلیغاتی، از جمله نظرسنجیهای تعاملی که به شما برای مشارکت با چیزهایی مانند کارتهای هدیه برای سرویسهایی مانند Netflix و Starbucks پاداش میدهند، استفاده میشود.
دنیای فناوری تلویزیون در چند سال گذشته شاهد نوآوری های زیادی بوده است، از فناوری های جدید نمایشگر گرفته تا استانداردهای پخش جدید، ویژگی های بازی، “کنترل های Eco Remotes”، تلویزیون مجازی روی عینک های واقعیت افزوده، و حتی مواردی مانند سوئیچ های کشنده و غیره. توکن های قابل تعویض