ایلان ماسک می گوید اپل که از گفتار متنفر است، تبلیغات در توییتر را متوقف کرده و تهدید کرده است که برنامه را از فروشگاه خود حذف خواهد کرد


در متن: ایلان ماسک هدف جدیدی را برای خشم عمومی خود انتخاب کرده است: اپل. بیشتر توئیت‌هایی که این میلیاردر در 16 ساعت گذشته ارسال کرده است، کوپرتینویی را هدف قرار داده است و همه چیز با افشای این موضوع آغاز شد که اپل عمدتا تبلیغات خود را در این پلتفرم متوقف کرده است. اقدامی که ماسک را به این سوال واداشت که آیا اپل از آزادی بیان متنفر است یا خیر.

کاهش تعدیل توئیتر توسط ماسک و بازگرداندن حساب‌های ممنوعه‌ای مانند دونالد ترامپ که مدت‌هاست وعده داده بود، تبلیغ‌کنندگان را نگران کرده است. طبق گزارش‌ها، چندین نفر تبلیغات خود را در این پلتفرم به حالت تعلیق درآورده‌اند یا عمدتاً تعلیق کرده‌اند و به نظر می‌رسد اپل یکی از آنهاست.

اپل بیشتر تبلیغات در توییتر را متوقف کرده است. آیا آنها از آزادی بیان در آمریکا متنفرند؟ ماسک توییت کرد. او یک سری پست‌ها را در انتقاد از اقدامات ادعایی سانسور اپل و همچنین کاهش 30 درصدی هر چیزی که در اپ استور فروخته می‌شد، دنبال کرد. مدیرعامل همچنین پرسید که آیا اپل ممکن است به دنبال تسلا نیز باشد.

ماسک همچنین تایید کرد که اپل تهدید کرده است که اپلیکیشن توییتر را از اپ استور خود راه اندازی می کند. هیچ دلیلی ارائه نشد، اما او بعداً به یک روزنامه‌نگار تأیید کرد که اپل خواستار تعدیل است.

گفته می شود که گوگل و اپل هر دو در حال بررسی حذف توییتر در صورت رایگان شدن برای همه و بدون تعدیل هستند. ماسک همچنین در مورد کسب درآمد از محتوای بزرگسالان در سایت صحبت کرده است، مانند OnlyFans. مالک می‌گوید اگر شرکت‌ها تصمیم بگیرند این برنامه را ممنوع کنند، تلفن خود را خواهد ساخت.

گفته می شود که اپل یکی از بزرگترین تبلیغ کنندگان توییتر بوده و سالانه بیش از 100 میلیون دلار برای تبلیغات هزینه می کند. اما زمانی که فیل شیلر، مدیر اصلی اپل، اخیراً پس از شکایت ماسک از هزینه‌های کوپرتینویی و آن‌ها به عنوان مالیات پنهان 30 درصدی در اینترنت، حساب کاربری خود را حذف کرد، رابطه شروع به متزلزل شدن کرد.

اخراج شدن از فروشگاه اپل ضربه مهمی برای توییتر خواهد بود – تصور اینکه یک تلفن ساخت ماسک به همه چیز کمک کند دشوار است. این وضعیت اپلیکیشن Parler را به ذهن متبادر می کند که در حال حاضر توسط Ye معروف به Kanye West در حال خرید است. پس از حمله به کاپیتول در 6 ژانویه سال گذشته، از فروشگاه های Google Play و Apple App ممنوع شد. پارلر سیاست‌های خود را تغییر داد و چند ماه بعد، در می 2021، توسط کوپرتینو بازگردانده شد، در حالی که گوگل تنها ماه گذشته، 18 ماه کامل پس از ممنوعیت، آن را بازگرداند.

گاردین می نویسد که در طول هفته قبل از خرید ماسک توییتر (16 اکتبر تا 22 اکتبر)، اپل 220800 دلار برای تبلیغات پلتفرم هزینه کرده است. این رقم بین 10 نوامبر و 16 نوامبر به 131,600 دلار کاهش یافت.





منبع