اینتل عملکرد Arc را با درایورهای جدید افزایش می دهد و از پلاگین XeSS برای Unreal Engine رونمایی می کند


خلاصه: اینتل در پایان هفته گذشته دو به‌روزرسانی بزرگ پشته نرم‌افزار Arc خود را لغو کرد. درایور جدیدی را معرفی کرد که برای چهار بازی اخیراً منتشر شده پشتیبانی می‌افزاید و عملکرد هشت بازی دیگر را تا حدود 5 درصد بهبود می‌بخشد، و افزونه‌ای برای Unreal Engine که اضافه کردن XeSS به بازی‌های خود را برای توسعه‌دهندگان آسان‌تر می‌کند.

اینتل با توسعه دهندگان کار می کند تا به صورت دستی XeSS را به تعداد کمی از بازی ها اضافه کند (اینتل یک لیست عمدتاً کامل در اینجا دارد). به نظر می رسد که این افزونه نسبتاً سریع ساخته شود، اما با این افزونه باید یک افزونه کاملاً بی اهمیت برای هر بازی که از موتور Unreal استفاده می کند باشد.

سه نسخه از این افزونه (در GitHub) برای UE 4.0، 4.26 و 5.0 وجود دارد، بنابراین بازی هایی که در حال حاضر با نسخه قدیمی موتور در حال توسعه هستند، باید XeSS را نیز اضافه کنند.

البته، این افزونه همان محدودیت‌های XeSS را دارد. این صفحه نمایش تقسیم یا واقعیت مجازی را پشتیبانی نمی کند و فقط با DirectX 12 API کار می کند. همچنین روی پردازنده‌های گرافیکی Intel Arc بهترین عملکرد را دارد و در بازی‌هایی که از هر دو پشتیبانی می‌کنند، با سخت‌افزار AMD FSR 2.0 رقابت می‌کند. FSR به طور مشابه به عنوان یک افزونه UE در دسترس است و همچنین منبع باز است، که XeSS نیست.

اینتل همچنین درایور جدیدی را برای سری Arc A معرفی کرد که نوید سازگاری گسترده‌تر، بهبود عملکرد و رفع اشکال را می‌دهد. در اصل، پشتیبانی از Marvel’s Spider-Man: Miles Morales، Call of Duty: Warzone 2.0، Sonic Frontiers و Dysterra را اضافه می کند. درایور در حال حاضر در دسترس است اما هنوز در نسخه بتا است. باید افزایش یابد تا در چند هفته آینده منتشر شود.

طبق یادداشت‌های انتشار اینتل، راننده می‌تواند عملکرد را تا 3 درصد در پنج عنوان بهبود بخشد: Marvel’s Guardians of the Galaxy، Forza Horizon 5، Far Cry 6، Chorus و Sniper Elite 5. همچنین عملکرد را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. 5٪ در Gotham Nights، 7٪ در Ghostwire Tokyo، و 8٪ در Dirt 5. اینتل بنچمارک خود را با تنظیمات حداکثر یا نزدیک به حداکثر در ترکیبی از 1080p و 1440p انجام داد.

اینتل همچنین چند باگ را در برخی از عناوین محبوب برطرف کرد. Doom Eternal دیگر روی نقشه‌های خاص سوسو نمی‌زند، Tom Clancy’s Rainbow Six Siege اکنون عملکرد ثابتی را تجربه می‌کند، نورپردازی در Death Stranding Director’s Cut ثابت شده است، و خطوط عمودی از Forza Horizon 5 حذف شده‌اند. همچنین رفع اشکال‌های متعددی برای Arc Control وجود دارد. اپلیکیشنی که باید آن را وارد حوزه قابل استفاده کند، اگرچه هنوز راه زیادی در پیش دارد.

بسیاری از مسائل شناخته شده وجود دارد که اینتل در یادداشت های وصله به آنها اعتراف می کند، و جامعه از چند مورد دیگر نیز مطلع است. اگر یک پردازنده گرافیکی Arc خریداری می کردید، می دانستید که چه چیزی به دست می آورید، اما بیایید روی نکات مثبت تمرکز کنیم. اینتل شروع به عمل به وعده خود برای ادامه اصلاح درایورها و پشته نرم افزاری خود کرده است، و این چیزی است که کاربران اولیه باید از آن خوشحال باشند.



منبع