اینتل می‌خواهد ردیابی مسیر بلادرنگ را بهینه کند تا حتی پردازنده‌های گرافیکی یکپارچه نیز بتوانند آن را مدیریت کنند

به طور خلاصه: در مقایسه با روش‌های رندر سنتی، ردیابی مسیر بلادرنگ معمولاً کار کمتری دارد و می‌تواند به تولید نور و سایه‌های واقعی‌تر در گرافیک سه‌بعدی کمک کند. با این حال، به دلیل نیازهای محاسباتی سنگین، حتی پردازنده‌های گرافیکی پیشرفته نیز می‌توانند با چالش‌هایی در مسیر ردیابی مواجه شوند. با توجه به این موضوع، اینتل به دنبال راه‌هایی برای امکان‌پذیر ساختن مسیریابی روی سخت‌افزارهای پایین‌تر، به‌ویژه برای iGPU‌ها است.

ردیابی اشعه معمولاً با کارت‌های گرافیکی پیشرفته اخیر AMD و Nvidia مرتبط است. هدف این فناوری شبیه‌سازی رفتار نور در تعامل با سطوح است که در نتیجه بازتاب‌ها، شکست‌ها و سایه‌ها دقیق‌تر می‌شود. در حالی که ردیابی پرتو می تواند وفاداری بصری را به میزان قابل توجهی افزایش دهد، همچنین بار محاسباتی سنگینی را بر GPU ها وارد می کند و نرخ فریم را در برنامه های بلادرنگ کاهش می دهد.

اینتل اخیراً مقالات تحقیقاتی ارائه کرده است که نشان می‌دهد چگونه الگوریتم‌های جدید و پیاده‌سازی‌های هوش مصنوعی می‌توانند ردیابی پرتو و ردیابی مسیر را برای کارت‌های گرافیکی میان‌رده و سطح ابتدایی کارآمد کنند. در صورت موفقیت، این روش ها می توانند برنامه های کاربردی را برای پردازنده های گرافیکی یکپارچه همه جا این شرکت و تلاش های اخیر آن برای ورود به بازار گرافیک اختصاصی هدایت کنند.

یکی از مقالات اینتل روشی را برای ایجاد انعکاس برای سطوح خاص نیمکره با کارآمدتر از فرآیندهای پیشرفته قبلی شرح می دهد. مقاله دیگری توضیح می دهد که چگونه می توان با محاسبه بهتر نوری که به دوربین می رسد، مواد خاصی را 50 تا 500 درصد سریعتر ارائه کرد. تحقیقات انجام شده در اینریا در بوردو نشان می دهد که چگونه توسعه دهندگان می توانند کنترل بیشتری در شبیه سازی اثرات طیفی پویا به دست آورند.

بخونید:  پیش‌بینی می‌شود بازار اینترنت اشیا در سه سال آینده از مرز یک تریلیون دلار عبور کند

با توجه به معیارهای عملکرد قبلی، ادعای اینتل مبنی بر اینکه ردیابی مسیر می‌تواند روی سخت‌افزار ارزان‌تر قابل اجرا باشد، جسورانه است. با این حال، تجزیه و تحلیل قبلی حالت مسیریابی Cyberpunk نشان می‌دهد که پیاده‌سازی‌های امروزی فضای زیادی برای بهبود کارایی باقی می‌گذارند. تا آنجا که به رندر بلادرنگ مربوط می شود، این فناوری هنوز در مراحل ابتدایی خود است.

به دلیل افزایش نیازهای محاسباتی و واقع‌گرایی، ردیابی مسیر عمدتاً در بازی‌های یکپارچهسازی با سیستمعامل و عناوین دارای گرافیک کم جزئیات مانند Minecraft، Quake و Descent آزمایش شده است. استفاده از آن در بازی‌های بصری پیچیده مانند Cyberpunk 2077 می‌تواند حتی کارت‌های گرافیکی رده بالای مانند GeForce RTX 4090 با قیمت ۱۶۰۰ دلار را بدون ارتقاء و تولید فریم به زانو درآورد.

یک مطالعه سمپوزیوم Eurographics در سال 2023 در مورد رندرینگ، روش‌های بهبود یافته‌ای برای شبیه‌سازی فوتون‌ها در روشنایی مستقیم بلادرنگ را پیشنهاد می‌کند، که در ویدیوی Quake Arcane Dimensions در بالا نشان داده شده است. این تحقیق از RTX Direct Illumination استفاده می‌کند، ویژگی‌ای که Nvidia برای بهینه‌سازی روش‌های ردیابی مسیر خود استفاده می‌کند. اینتل همچنین نشان داد که چگونه شبکه های عصبی می توانند کارایی مسیریابی را در ماه می افزایش دهند.

این شرکت قصد دارد کار خود را منبع باز بسازد تا همه فروشندگان پردازنده گرافیکی بتوانند از آن بهره ببرند، اگرچه کاربران نهایی احتمالاً برای مدتی نتایج را نخواهند دید. اینتل احتمالاً این تحقیقات را برای سخت‌افزارهای گرافیکی میان‌رده و یکپارچه مفید می‌داند زیرا این‌ها براکت‌های عملکردی هستند که محصولاتش در حال حاضر اشغال می‌کنند.

بخونید:  اگر از خدمات مالیاتی آنلاین استفاده می‌کردید، ممکن است فیس‌بوک برخی از داده‌های بایگانی IRS شما را جمع‌آوری کرده باشد



منبع