به یک معنا، اینتل کار بهینه سازی درایورهای بازی خود را برای DirectX 9 به مایکروسافت واگذار می کند تا بتواند روی بهبود عملکرد DirectX 11 در Intel Arc تمرکز کند. این شرکت هنوز کار خود را برای آن قطع کرده است، اما حداقل قابلیتهای رسانهای سیلیکون Intel Arc مانند رمزگذاری AV1 نه تنها مناسب است، بلکه میتواند از نسل فعلی کارتهای Nvidia و AMD نیز عبور کند.
یکی از دلایل اصلی نمایش ضعیف این است که اینتل با بهینهسازی درایورها قدمهای کوچکی برمیدارد، در حالی که رقبای آن دههها را برای تکمیل مجموعه نرمافزاری خود برای تعداد زیادی بازی صرف کردهاند. این شرکت یک قمار گران قیمت را با Arc انجام داد و برخی از شرکای آن مدت کوتاهی پس از مشاهده استقبال منفی گیمرها و بازبینها علاقه خود را از دست دادند.
در حال حاضر بر کسی پوشیده نیست که ورود اینتل به فضای GPU گسسته با Intel Arc دقیقاً طبق برنامه انجام نشده است. بسیاری انتظار داشتند که غول فناوری بتواند با انویدیا و AMD در سختافزار گرافیکی سطح متوسط و پایه رقابت کند، اما پس از چندین تاخیر و عرضه نسبتاً ضعیف که به نظر میرسد حداقل در حال حاضر چنین نیست.
در متن: نباید کسی را متعجب کرد که پردازندههای گرافیکی Arc Alchemist اینتل با درایورهایی هم سطح با انویدیا و AMD عرضه نمیشوند. Team Blue کارهای زیادی برای انجام دادن دارد و اکنون حتی پشتیبانی بومی از APIهای گرافیکی قدیمی را کنار گذاشته است تا امیدواریم این روند را سرعت بخشد.
با این حال، به نظر می رسد که تیم آبی مصمم به بهبود عملکرد بازی و ثبات پردازنده های گرافیکی Arc Alchemist با اولویت بندی تهاجمی تلاش های خود است. به عنوان مثال، این شرکت اخیراً پردازندههای نسل دهم و قدیمیتر را به پشتیبانی از درایورهای قدیمی منتقل کرده و حتی پشتیبانی از DirectX 9 برای پردازندههای نسل دوازدهم و پردازندههای گرافیکی Arc را کنار گذاشته است.
حرکت اخیر جالبتر است، زیرا به نظر میرسد اینتل با استفاده از قابلیتهای شبیهسازی DirectX 12 از DirectX 9 پشتیبانی میکند. به طور خاص، این شرکت از یک لایه نگاشت منبع باز به نام D3D9On12 استفاده خواهد کرد که می تواند دستورات گرافیکی را از D3D9 به D3D12 تبدیل کند. به عبارت دیگر، بازیها یا برنامهها میتوانند از یک دستگاه شبیهسازی شده Direct3D 9 به جای یک دستگاه بومی با عملکرد مشابه یا فقط کمی پایینتر استفاده کنند.
همچنین کمکی نکرد که عرضه Intel Arc با یک کارت ارزان قیمت، Arc 3 A380 آغاز شد. اگرچه انتظارات برای ارائه نسل اول و سطح پایه نمی توانست زیاد باشد، اما استیون والتون خودمان متوجه شد که این محصول ضعیفی است که به سختی می تواند با کارت هایی مانند Radeon RX 6400 AMD یا حتی مدل های قدیمی تر مانند GeForce GTX 1650 انویدیا رقابت کند. .

همین رفتار برای سیستمهای مجهز به پردازنده گرافیکی مجتمع Intel Xe و پردازنده گرافیکی Arc اعمال میشود. دومی رندر بازی های DirectX 9 را از طریق D3D9On12 به عهده می گیرد مگر اینکه غیرفعال شود.