تغییر اصلی این است که وقتی دوربین در اطراف اسپرایت ها حرکت می کند، دیگر آن جلوه بیلبورد چرخشی که معمولاً توهم تیراندازی های 2.5 بعدی را می شکند، ندارند. Voxel Doom به جای تلاش برای مدرن جلوه دادن FPS 1993، ارائه سه بعدی جعلی خود را تکمیل می کند.
آخرین مودی که امتحان کردم و مدل های کاراکترهای سه بعدی را به FPS 2.5 بعدی دهه 1990 اضافه کرد، یکی از تنظیمات اختیاری در پورت منبع EDuke32 برای Duke Nukem 3D بود، و من به سرعت آن را خاموش کردم. ممکن است پس از گذراندن سالها به تماشای گرافیک اصلی، حواسپرتی سرگرمکننده باشد، اما بازیهایی مانند Doom و Duke 3D از طریق توهمهای نوری کار میکنند که دو بعدی را شبیه به سه بعدی میکند. این سبک به خوبی با چند ضلعی های سه بعدی واقعی مطابقت ندارد.
جالب است که ببینیم هر دو برای همه تیراندازهای 2.5 بعدی دیگر مانند Duke، Wolfenstein 3D، Blood یا Star Wars Dark Forces اعمال شده اند. Modder _chillo در حال حاضر در حال کار برای اضافه کردن Voxel Doom به Doom II است.
کسانی که می خواهند آن را امتحان کنند می توانند فایل فشرده را از ModDB دانلود کنند، سپس آن را در بالای یک فایل اجرایی GZDoom بکشند و رها کنند. پخش آن به GZDoom 4.8.2 یا بالاتر و فایل اصلی Doom.wad نیاز دارد.