این مد Doom اسپرایت های قدیمی را به وکسل های سه بعدی تبدیل می کند

تغییر اصلی این است که وقتی دوربین در اطراف اسپرایت ها حرکت می کند، دیگر آن جلوه بیلبورد چرخشی که معمولاً توهم تیراندازی های 2.5 بعدی را می شکند، ندارند. Voxel Doom به جای تلاش برای مدرن جلوه دادن FPS 1993، ارائه سه بعدی جعلی خود را تکمیل می کند.

آخرین مودی که امتحان کردم و مدل های کاراکترهای سه بعدی را به FPS 2.5 بعدی دهه 1990 اضافه کرد، یکی از تنظیمات اختیاری در پورت منبع EDuke32 برای Duke Nukem 3D بود، و من به سرعت آن را خاموش کردم. ممکن است پس از گذراندن سال‌ها به تماشای گرافیک اصلی، حواس‌پرتی سرگرم‌کننده باشد، اما بازی‌هایی مانند Doom و Duke 3D از طریق توهم‌های نوری کار می‌کنند که دو بعدی را شبیه به سه بعدی می‌کند. این سبک به خوبی با چند ضلعی های سه بعدی واقعی مطابقت ندارد.

جالب است که ببینیم هر دو برای همه تیراندازهای 2.5 بعدی دیگر مانند Duke، Wolfenstein 3D، Blood یا Star Wars Dark Forces اعمال شده اند. Modder _chillo در حال حاضر در حال کار برای اضافه کردن Voxel Doom به Doom II است.

کسانی که می خواهند آن را امتحان کنند می توانند فایل فشرده را از ModDB دانلود کنند، سپس آن را در بالای یک فایل اجرایی GZDoom بکشند و رها کنند. پخش آن به GZDoom 4.8.2 یا بالاتر و فایل اصلی Doom.wad نیاز دارد.



منبع همچنین ببینید: رندر بازی سه بعدی 101، توضیح داده شده در ساخت گرافیک

برخلاف چیزی مانند مد ردیابی پرتو که یک سیستم نورپردازی کاملاً جدید و جذاب را اضافه می‌کند، مد وکسل یادآور سیستمی است که در سال 2018 از یک شبکه عصبی برای ارتقاء کیفیت اسپریت‌ها استفاده می‌کرد. آن مد همچنین به دنبال صاف کردن برخی از لبه‌های بصری Doom بود. ، به ویژه زمانی که بازیکنان به اسپرایت ها نزدیک می شدند.

بخونید:  محققان درهای پشتی چند دهه را در سیستم های رادیویی رمزگذاری شده مورد استفاده پلیس نمایش می دهند

کاربر ModDB _chillo این هفته یک مود جدید منتشر کرد که اکثر اسپرایت های دو بعدی Doom را با وکسل های سه بعدی جایگزین می کند. ممکن است کسی فکر کند که این تغییر با هویت بصری بازی در تضاد است، اما اگر چیزی باشد، وکسل ها آن را کامل می کنند.

از طریق شیشه نگاه: تعداد زیادی مد در طول سال‌ها برداشت‌های بسیار متفاوتی را از شوتر اول شخص کلاسیک id Software ارائه کرده‌اند. در مقابل، Voxel Doom با توجه به اینکه چگونه شخصیت‌ها و وسایل بازی را از دو بعدی به سه بعدی تبدیل می‌کند، بسیار ظریف است.

با بازی Doom با وکسل، تا زمانی که از نزدیک نگیرم، تقریباً نمی توانم تفاوتی با بازی وانیلی تشخیص دهم. شیاطین، وسایل و انفجارها مانند همیشه پیکسلی به نظر می رسند و از محیط های 2.5 بعدی متمایز نیستند. شاید یکی از بزرگترین دارایی های مود این باشد که فریم های انیمیشن اصلی را حفظ می کند.