باتری های قابل تعویض در خودروهای برقی امکان پذیر نیست، اما یک پیشرفت بزرگ می تواند بازی را تغییر دهد.

تصویر بزرگ: قبلاً گفته‌ایم و باز هم می‌گوییم: خودروسازان در مسیر حذف تدریجی خودروهای گازسوز و جایگزینی آنها با مدل‌های تمام الکتریکی هستند. بحث‌ها در مورد اینکه آیا مواد خام کافی برای حمایت از انتقال وجود دارد یا نه یا اینکه زیرساخت شارژ می‌تواند به موقع برای حمایت از ضرب‌الاجل‌های برخی ایالت‌ها برای فروش خودروهای بدون آلایندگی ایجاد شود، زیاد است. یکی از راه حل های ممکن برای کمک به کاهش معمای شارژ، باتری های قابل تعویض است، اما اگر بخواهیم آن را به واقعیت تبدیل کنیم، کار بسیار دشواری است.

سیستم‌های باتری که ماشین‌ها و کامیون‌های سایز کامل را تامین می‌کنند، به‌طور تصاعدی بزرگ‌تر و سنگین‌تر از آن‌هایی هستند که در اسکوترهای برقی استفاده می‌شوند. به گفته CarParts، بیشتر باتری‌های EV حدود 1000 پوند وزن دارند، اما باتری‌های سنگین‌تر می‌توانند ترازو را تا 2000 پوند خم کنند. بسته باتری هامر EV جنرال موتورز تقریباً 3000 پوند وزن دارد که بیشتر از برخی وسایل نقلیه جمع و جور است.

در تایوان که اسکوترهای دو چرخ رایج هستند، این انتقال در حال حاضر به خوبی در حال انجام است. گوگورو با موفقیت شبکه ای از انبارهای تعویض باتری را توسعه داده و مستقر کرده است که “به اندازه پمپ بنزین ها رایج هستند.” این تسهیلات در مجموع نزدیک به 400000 تعویض باتری در روز را پشتیبانی می کنند. به گفته دولت تایوان، 12 درصد از کل اسکوترهای فروخته شده در محل در سال 2022 الکتریکی بوده و 90 درصد آنها از باتری های گوگورو استفاده می کنند.

مشتریان به جای اینکه مجبور باشند در اطراف بنشینند و منتظر بمانند تا باتری های برقی اسکوترهایشان از شارژر پر شود، به سادگی می توانند ماژول های باتری را به تنهایی تعویض کنند و در راه باشند. به آن مانند مراکز تعویض مخزن پروپان در پمپ بنزین محلی خود فکر کنید، به جز باتری ها.

بخونید:  متا ایده BeReal را برای استفاده بالقوه به عنوان یک ویژگی آینده اینستاگرام دنبال می کند

ماژولار بودن روی کاغذ عالی به نظر می رسد، اما همانطور که بارها و بارها در صنعت فناوری دیده ایم، به ندرت به دنیای واقعی ترجمه می شود. باتری‌های قابل تعویض در خودروهای سایز کامل تا زمانی که پیشرفت‌ها کاهش قابل توجهی در اندازه و وزن ایجاد نکنند، حتی ارزش بررسی ندارند. ما در مورد پیشرفت‌های امیدوارکننده زیادی در آزمایشگاه شنیده‌ایم، اما در حال حاضر، هنوز منتظر یک تغییر بزرگ بازی هستیم.



منبع

به اندازه کافی راحت به نظر می رسد، اما یک تفاوت بزرگ وجود دارد که احتمالاً مفهوم باتری های قابل تعویض را در بسیاری از مناطق به حاشیه می برد.

برای تعویض سایز کامل به یک مرکز خدمات نیاز است و احتمالاً زمان بیشتری برای انجام کار نسبت به شارژر صرف می‌شود، بنابراین این هدف کاملاً از بین می‌رود.

همچنین ماهیت اختصاصی باتری خودرو و کامیون وجود دارد. شرکت هایی مانند جنرال موتورز پول زیادی را برای ساخت پلت فرم باتری Ultium خود خرج کرده اند. توافق خودروسازان بر روی یک استاندارد جهانی و قابل تعویض در این مرحله از بازی عملا غیرممکن به نظر می رسد.