بازار جهانی گوشی های هوشمند در سه ماهه سوم با کاهش بودجه مصرف کنندگان 9 درصد کاهش یافت

اعتبار تصویر: دانیل رومرو



منبع

حتی اگر فروش در طول تعطیلات قوی باشد، خیلی زود است که بدانیم آیا آنها نقطه عطف واقعی بهبود بازار هستند یا خیر.

آمبر لیو، تحلیلگر Canalys، خاطرنشان کرد که بازار به شدت به تقاضای مصرف کنندگان واکنش نشان می دهد و فروشندگان به سرعت در حال تطبیق با شرایط سخت کسب و کار هستند. برای اکثر فروشندگان، هدف کاهش انباشت موجودی از طریق تبلیغات و تخفیف های تهاجمی است.

استراتژی گوشی هوشمند شما تا پایان سال به کجا می‌رود؟ آیا به دنبال استفاده از تخفیف های معلق تعطیلات برای به دست آوردن یک معامله در یک گوشی جدید هستید یا از ادامه استفاده از تلفن فعلی خود تا سال 2023 راضی هستید؟ تلفن شش ساله من هنوز زنده است و در حال حرکت است، اما حداکثر ظرفیت باتری تنها به 77 درصد کاهش یافته است و ظرفیت کم ذخیره سازی شروع به تبدیل شدن به یک نگرانی جدی کرده است.

مصرف کنندگان نسبت به افزایش قیمت حساس هستند، بنابراین فروشندگان باید استراتژی های قیمت گذاری خود را با دقت طراحی کنند تا از پس زدن قابل توجه جلوگیری کنند.

بعید است به این زودی ها همه چیز تغییر کند. Sanyam Chaurasia، تحلیلگر Canalys، گفت که تقاضا هیچ نشانه ای از بهبود نشان نمی دهد و با ورود به فصل خرید تعطیلات، مصرف کنندگانی که خرید را به تعویق می اندازند انتظار کاهش قیمت قابل توجه در محصولات جدید و حتی تخفیف های عمیق تر در دستگاه های نسل قدیمی را دارند.

بخونید:  فروش رایانه های شخصی در سه ماهه دوم دو رقمی کاهش یافت، اما این همه خبر بد نیست

تصویر بزرگ: بازار جهانی گوشی های هوشمند برای سومین سه ماهه متوالی در طول دوره سه ماهه منتهی به 30 سپتامبر کاهش یافت که منجر به بدترین سه ماهه سوم از سال 2014 شد. در گزارش اولیه بازار گوشی های هوشمند برای سه ماهه سوم، Canalys گفت که بازار کلی 9 درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است. سال تا حدودی به لطف یک محیط اقتصادی نامطمئن است که در آن مصرف کنندگان خرید لوازم الکترونیکی را به تاخیر می اندازند و هزینه های دیگر را در اولویت قرار می دهند.

نگاهی به پنج فروشنده پیشرو نشان می‌دهد که سامسونگ با 22 درصد سهم بازار جایگاه خود را در صدر این بازار حفظ کرده است که Canalys آن را به تبلیغات سنگین برای کاهش موجودی کانال اختصاص داده است. اپل با سهم 18 درصدی در جایگاه دوم قرار گرفت و پس از آن شیائومی، اوپو و ویوو به ترتیب با 14 درصد، 10 درصد و 9 درصد در جایگاه دوم قرار گرفتند.