بازی‌های Doom کلاسیک در حال دریافت یک قسمت رسمی جدید و یک به‌روزرسانی بزرگ برای Quakecon هستند

چه اتفاقی افتاد؟ استودیوی Nightdive، MachineGames و id Software یک رویداد دیگر QuakeCon را با بازدید مجدد از تیراندازی های اول شخص کلاسیک آغاز کردند. امسال، این سه نفر برای ارائه بهبود عملکرد، ویژگی‌های جدید و محتوای اضافی برای دو بازی اول سری Doom با هم متحد شدند. این به روز رسانی برای همه دارندگان هر یک از بازی ها در پلتفرم های مدرن رایگان است.

هر کسی که مالک بازی اصلی 1993 Doom or Doom II در ویترین های رایانه شخصی، نینتندو سوییچ، ایکس باکس یا پلی استیشن است، باید آپدیت اصلی منتشر شده توسط id Software را در این هفته بررسی کند. این شرکت نسخه‌های مدرن این دو بازی محبوب تیراندازی اول شخص را بازنویسی کرده و ویژگی‌ها و سطوح جدیدی به آن اضافه کرده است.

دو بازی کلاسیک Doom و همچنین Master Levels of Doom II و Final Doom از تمامی فروشگاه‌ها حذف شده و با یک باندل با عنوان Doom + Doom II جایگزین شده‌اند که محتویات آنها را ترکیب می‌کند. این بسته به طور خودکار در کتابخانه کاربرانی که دارای Doom یا Doom II هستند، بدون هزینه اضافی ظاهر می شود.

مجموعه 10 دلاری شامل دو کمپین اصلی، TNT: Evilution، The Plutonia Experiment، Master Levels، No Rest for the Living Expansion (که در سال 2010 با Doom 3: BFG Edition عرضه شد) و قسمت‌های Sigil جان رومرو در سال‌های 2019 و 2023، است. و یک قسمت جدید با عنوان Legacy of Rust. بسته نقشه جدید، تلاش مشترک بین id Software، Nightdive Studios و MachineGames، دشمنان و سلاح های جدیدی را معرفی می کند.

بخونید:  Meta's new VR games for the Quest 3 include a remake of the '90s classic "The 7th Guest"

حالت چند نفره نیز اصلاح شده است. این به‌روزرسانی حالت‌های بازی متقاطع را برای Deathmatch و حالت‌های Co-op برای حداکثر 16 بازیکن، پشتیبانی از صفحه نمایش تقسیم‌شده هشت بازیکن در Xbox و PC و 25 نقشه جدید برای Deathmatch اضافه می‌کند.

یک مرورگر جدید درون بازی به بازیکنان این امکان را می دهد که نقشه های ایجاد شده توسط جامعه را مستقیماً در بازی دانلود کنند. علاوه بر این، پورت جدید از هر مود سازگار با Boom پشتیبانی می کند و به کاربران امکان دسترسی به صدها نقشه ایجاد شده توسط انجمن مودینگ Doom در دو دهه گذشته را می دهد.

Bethesda قبلاً Doom اصلی مبتنی بر Unity را منتشر کرده بود، اما به‌روزرسانی جدید برای بهبود عملکرد، موتور Kex Nightdive را جایگزین آن می‌کند. کنسول های نسل فعلی اکنون می توانند بازی ها را با وضوح 4K و 120 فریم بر ثانیه اجرا کنند. علاوه بر این، بازیکنان می توانند بین موسیقی متن اصلی MIDI و نسخه جدید IDKFA توسط آهنگساز Andrew Hulshult، با ضبط های جدید Doom II سوئیچ کنند.

گزینه های دسترسی جدید شامل انتخاب فونت، تبدیل متن به گفتار، گفتار به متن و حالت کنتراست بالا است. ترجمه های اضافی اکنون امکان بازی به زبان های اسپانیایی مکزیکی، پرتغالی برزیلی، لهستانی، روسی، ژاپنی، کره ای و چینی را فراهم می کند.

علاوه بر این، Bethesda با ارائه تخفیف بر روی اکثر عناوین خود در Steam، Epic، Switch و Xbox، QuakeCon را جشن می گیرد.

منبع