با این افزونه شخص ثالث، می توانید Deep Learning Anti-Aliasing (DLAA) را به اکثر بازی های پشتیبانی شده از DLSS تزریق کنید.

DLSS انویدیا از هوش مصنوعی و هسته های تانسور RTX GPU برای شبیه سازی وضوح خروجی بیشتر از وضوح ورودی بازی استفاده می کند و در عین حال مصنوعات بصری را به حداقل می رساند. Deep Learning Anti-aliasing از همین تکنیک استفاده می کند و در عین حال وضوح خروجی و ورودی را برابر نگه می دارد و کیفیت تصویر را در حین اجرای بازی ها با وضوح اصلی خود بهبود می بخشد.

برای بازی‌های Unreal Engine 4 مانند Chernobylite، Ghostwire Tokyo، Ready or Not، و FIST: Forged in Shadow Torch، کاربران ممکن است نیاز داشته باشند که DLL را به «XInput1_3.dll» یا «XInput9_1_0.dll» تغییر نام دهند. Nioh 2 به ویژگی “ForceAutoExposure” نیاز دارد تا با DLL DLSS 3.1 به درستی کار کند.

چرا مهم است: نکته اصلی فروش کارت‌های گرافیک GeForce RTX انویدیا، عملکرد ردیابی اشعه و توانایی آن‌ها در افزایش نرخ فریم با حداقل هزینه برای کیفیت تصویر با DLSS است. Deep Learning Anti-Aliasing (DLAA) کمتر شناخته شده است اما از همان فناوری برای بهبود کیفیت تصویر استفاده می کند.

این فناوری برای بازی هایی که برای دستیابی به نرخ فریم خوب به اسب بخار زیادی نیاز ندارند، مانند The Elder Scrolls Online یا Deep Rock Galactic، بهترین گزینه است. با این حال، تنها چند عنوان به طور رسمی از DLAA پشتیبانی می کنند، مانند Judgment، Farming Simulator 22 و Call of Duty: Modern Warfare II.

ابزار جدید، از modder emoose، DLAA را از لحاظ نظری به هر یک از صدها بازی سازگار با DLSS گسترش می‌دهد. در صفحه GitHub ورپر حدود 20 عنوان آزمایش شده از جمله Dying Light 2، Shadow of the Tomb Raider، Cyberpunk 2077، Red Dead Redemption 2، God of War و Assetto Corsa Competizione فهرست شده است. با این حال، بسیاری دیگر احتمالاً کار خواهند کرد.

بخونید:  بازار رایانه های شخصی و تبلت ها تا سال 2024 با رشد منفی روبرو است

برای نصب، «dxgi.dll» و «dlsstweaks.ini» را در همان پوشه‌ای که فایل اجرایی یک بازی قرار دارد، استخراج کنید (پوشه‌ای که در پوشه «Binaries» برای بازی‌های Unreal Engine 4 که دو تا دارند). تنظیمات را با ویرایش فایل ini تغییر دهید. کاربران نباید این ابزار را با بازی های آنلاین امتحان کنند، زیرا ممکن است از طریق محافظت در برابر تقلب باعث ممنوعیت شود.

اگرچه اکثر بازی‌های دارای DLSS عناوین سطح بالاتری هستند که از لحاظ محاسباتی پرهزینه ردیابی می‌شوند، برخی از بازیکنان ممکن است این گزینه را بخواهند که عملکرد را با کیفیت تصویر در شرایط خاص معاوضه کنند. شاید آن‌ها ترجیح می‌دهند که ردیابی پرتو را خاموش کنند یا روی صفحه‌نمایش 1080p با کلاهک 60 هرتزی بازی می‌کنند که به GPU آنها فضای زیادی برای سر می‌دهد.



منبع

یک موددر این هفته یک بسته بندی DLL منتشر کرد که به کاربران امکان می دهد روش دیگری را به بازی هایی که از DLSS انویدیا پشتیبانی می کنند اضافه کنند. این می تواند برای عناوین کم تقاضا مفید باشد و گزینه های سفارشی سازی بیشتری را برای بازیکنان باز می کند.