با تبدیل شدن یوتیوب به پلتفرم انتخابی، تعداد نوجوانانی که از فیس بوک استفاده می کنند از کار می افتد

خبر بد برای فیس بوک از نظرسنجی مرکز تحقیقات Pew منتشر شد. از 1316 نوجوان آمریکایی بین 13 تا 17 سال در مورد عادات آنلاین خود سؤال کرد و دریافت که فقط 32 درصد از آنها از برنامه فیس بوک استفاده می کنند.

Tik-Tok نایب قهرمان شد و 67٪ گفتند که از آن استفاده می کنند و 16٪ اعتراف کردند که تقریباً دائماً در برنامه هستند. اما این همه خبر بد برای متا نبود. اینستاگرام که در کنار فیس بوک مالک آن است، با 62 درصد از نوجوانان که از آن استفاده می کنند، جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است، 10 درصد از آنها می گویند که تقریباً همیشه عکس ها و ویدیوها را مرور می کنند.

Snapchat سرویس دیگری بود که از سال 2015 شاهد افزایش استفاده از آن در بین نوجوانان بود و از 41٪ به 59٪ رسید. توییتر و تامبلر هر دو به ترتیب 10 و 9 درصد سقوط کردند. توییچ (20 درصد)، واتس اپ (17 درصد) و ردیت (14 درصد) هفت سال پیش در نظرسنجی شرکت نکرده بودند.

به طور خلاصه: آیا آنقدر بزرگ هستید که به یاد بیاورید زمانی که فیس بوک Myspace را به عنوان پلتفرم رسانه اجتماعی جالبی که همه باید از آن استفاده کنند، غصب کرد؟ اگر پاسخ مثبت است، احتمالاً بر خلاف تقریبا 70 درصد از نوجوانان که مواردی مانند یوتیوب، تیک تاک و اسنپ چت را ترجیح می‌دهند، همچنان از محصولات زاکربرگ استفاده می‌کنید.

نتایج کاملاً در تضاد با نظرسنجی مرکز تحقیقات پیو در سال 2015 است که نشان داد در آن زمان 71 درصد از نوجوانان از فیس بوک استفاده می کردند. اما شبکه اجتماعی از آن زمان تاکنون شاهد این کاهش جمعیتی سالانه بوده است. علیرغم اینکه مارک زاکربرگ، مدیرعامل این پلتفرم در سال گذشته خواستار تمرکز مجدد تلاش‌های خود برای ارائه خدمات به کاربران جوان‌تر شد، نوجوانان بیشتری آن را دسته‌جمعی ترک کردند.

بیش از نیمی از نوجوانان (54٪) گفتند که برایشان سخت است که رسانه های اجتماعی را کنار بگذارند و 36٪ گفتند که زمان زیادی را صرف آن کرده اند. در مورد تعداد افرادی که روزانه از اینترنت استفاده می کنند، از 92 درصد در سال 2015 به 97 درصد افزایش یافته است.



منبع

اگرچه واقعاً یک سایت رسانه اجتماعی نیست، محبوب‌ترین پلتفرم در میان شرکت‌کنندگان یوتیوب بود که 95 درصد از نوجوانان مورد بررسی گفتند که از آن استفاده می‌کنند – 19 درصد اعتراف کردند که «تقریباً دائماً» در پلتفرم پخش ویدیو حضور دارند.

همچنین پلتفرم هایی از سال 2015 وجود دارند که دیگر وجود ندارند: 33٪ از نوجوانان در آن زمان از +Google استفاده می کردند و 24٪ از Vine استفاده می کردند.

بخش دیگری از نظرسنجی اخیر در مورد اینکه نوجوانان دارای چه دستگاه هایی هستند یا به آنها دسترسی داشتند پرسیده شد. گوشی‌های هوشمند با 95 درصد، بالاتر از 73 درصد در سال 2015، رتبه اول را داشتند. پس از آن رایانه‌های رومیزی/لپ‌تاپ با 90 درصد افزایش از 87 درصد، و کنسول‌های بازی با 80 درصد، از 81 درصد کاهش یافتند.