
نکته اصلی این است که اگر به دنبال یک SATA یا NVMe SSD جدید هستید، احتمالاً ایده خوبی است که قبل از خرید مدتی صبر کنید – در صورت امکان تا سه ماهه چهارم، زمانی که قیمت ها باید به پایین ترین حد خود برسد.
نکته اصلی این است که اگر به دنبال یک SATA یا NVMe SSD جدید هستید، احتمالاً ایده خوبی است که قبل از خرید مدتی صبر کنید – در صورت امکان تا سه ماهه چهارم، زمانی که قیمت ها باید به پایین ترین حد خود برسد.
TrendForce اکنون قیمت قرارداد ویفر فلش NAND خود را از کاهش اولیه 15-20٪ به 30-35٪ برای سه ماهه سوم بازبینی کرده است. این باید خبر خوبی برای کسانی باشد که به دنبال اضافه کردن فضای ذخیره سازی جدید به رایانه های شخصی خود هستند، زیرا انتظار می رود SSD های مصرف کننده در نتیجه ارزان تر شوند.
شرکت تحلیلی TrendForce مینویسد که آخرین بررسیهای آن نشان میدهد که بازار فلش NAND نتوانست افزایش تقاضای معمول خود را در فصل اوج تجربه کند. فقدان تقاضا منجر به مازاد موجودی کارخانه شده است که به “نقطه شکست” رسیده است و تولیدکنندگان برای انجام یک معامله قیمت را پایین می آورند.
مانند بسیاری از صنایع دیگر، بازار فلش NAND در حال احساس خماری پس از قرنطینه است. تولیدکنندگان نمیتوانستند تقاضای عظیم مصرفکنندگان برای کالاهای الکترونیکی را در اوج همهگیری برآورده کنند، بنابراین یک دوره تهاجمی از گسترش را آغاز کردند و در عین حال خروجی فناوریهای 128+ لایه را افزایش دادند.
TrendForce می نویسد که در انتظار سه ماهه چهارم، تولیدکنندگان در حال آماده شدن برای حفظ سهم بازار خود به هر قیمتی هستند و وضعیت مازاد عرضه را بدتر می کند. این شرکت معتقد است که در نتیجه، قیمت ویفر فلش NAND در Q4 2022 می تواند تا 20٪ دیگر کاهش یابد.
به طور خلاصه: همه ما میدانیم که قیمت کارتهای گرافیک پایینترین قیمت در سالهای اخیر است، اما ممکن است این سختافزار تنها سختافزار رایانه شخصی نباشد که شاهد کاهش قیمت قابلتوجه است. یک گزارش ادعا می کند که قیمت هارد درایو حالت جامد ممکن است با کاهش شدید قیمت فلش NAND تا 35٪ کاهش یابد.
اما تقاضا برای لپتاپ، تلفنهای هوشمند، رایانههای شخصی و سایر محصولات در چند وقت اخیر کاهش یافته است زیرا مصرفکنندگان به دلیل لرزش اقتصاد، قیمتهای بالای انرژی و افزایش تورم که منجر به انباشت سهام مازاد شده است از خریدهای غیرضروری محتاط شدهاند. .
اینکه دقیقاً چه زمانی بازار خودش را اصلاح خواهد کرد، حدس هر کسی است. TrendForce معتقد است که نگرش خرید مصرف کننده در سال 2023 محافظه کارانه باقی خواهد ماند که می تواند بهبود صنعت را مختل کند.