براد گلاسر، سخنگوی آمازون گفت که این شرکت مزایای جابجایی را برای افرادی که از آنها درخواست می شود ارائه می دهد و درخواست های استثنا را به صورت موردی بررسی خواهد کرد.
اندی جاسی، مدیرعامل این شرکت مینویسد: «در مورد رو در رو بودن با یک نفر، نگاه کردن به چشمان او و دیدن اینکه آنها کاملاً در هر چیزی که شما بحث میکنید غوطهور شدهاند چیزی وجود دارد که افراد را به هم پیوند میدهد.» به نظر می رسد اکثر کارگران آمازون با این موضوع مخالف هستند.
بلومبرگ می نویسد که طرح جابجایی بخشی از سیاست بازگشت به کار آمازون است که کارکنان شرکت را ملزم می کند سه روز در هفته در دفتر حضور داشته باشند.
یکی از افراد آشنا به این موضوع گفت که چه کسی جابجا خواهد شد و چه زمانی قرار است در سطح دپارتمان تصمیم گیری شود و آمازون هنوز مشخص نکرده است که چه تعداد از کارگران تحت تأثیر قرار خواهند گرفت. گزارش های دیگر ادعا می کنند که از کارمندان منتخب در دفاتر کوچکتر خواسته می شود که به دفاتر اصلی واقع در شهرهای بزرگتر نقل مکان کنند.
منابع ناشناس اضافه کردند که برخی از کارکنانی که در طول همه گیری همه گیر استخدام شده یا جابجا شده اند، برای برآورده کردن نیاز 3 روزه باید به دفاتر بزرگ نزدیک تر نقل مکان کنند.
چرچ هیندلی، مهندس تضمین کیفیت، در زمان کناره گیری گفت: «من برای کار در دفتر مناسب نیستم. من با افسردگی و اضطراب دست و پنجه نرم می کنم و توانستم داروهای اضطرابم را کنار بگذارم و زندگی خود را شروع کنم.
آمازون ادعا می کند که یادگیری، الگوبرداری، تمرین و تقویت فرهنگ خود زمانی که کارمندان با هم در دفتر هستند آسان تر است. همچنین میگوید شیوههای سنتی کار، همکاری و اختراع را آسانتر میکند و یادگیری از همکاران بهتر است شخصاً انجام شود.
به طور خلاصه: اگرچه بسیاری از شرکتها دستورات بازگشت به کار را اجرا کردهاند، اما تعداد کمی از آنها به اندازه آمازون با مخالفت کارمندان مواجه شدهاند. و یک سیاست جدید میتواند خشم را تشدید کند: غول فناوری برخی از کارکنان شرکتهای دوردست را ملزم خواهد کرد که به شهرهای دیگر نقل مکان کنند.
کارگران آمازون از زمانی که در ماه فوریه معرفی شد، علیه دستور بازگشت به کار صحبت کردند. این منجر به پیوستن هزاران کارمند به یک کانال اسلک و شروع دادخواستی شد، علیرغم اینکه یکی از مدیران ارشد پیشنهاد کرد: “بیایید هنوز مشعل ها و چنگال های خود را نگیریم.” حدود 30000 نفر این طومار را امضا کردند که در آن مزایای کار در منزل ذکر شده بود، اما آمازون این درخواست ها را نادیده گرفت.
نارضایتی بیشتری در ماه ژوئن به نمایش گذاشته شد که دو گروه کارمند در اعتراض به دستور بازگشت به کار، اهداف آب و هوا و اخراج کارکنان، شرکتی را ترک کردند – که در توییتر پخش شد. در مورد این کاهشها، این شرکت بیش از هر کسبوکار فناوری دیگری شغل خود را کاهش داده است: 27000 شغل از نوامبر.
گلاسر گفت: «از زمانی که ما حداقل سه روز در هفته با هم کار می کنیم، انرژی، همکاری و ارتباطات بیشتری در حال رخ دادن است، و این را از بسیاری از کارمندان و مشاغلی که دفاتر ما را احاطه کرده اند شنیده ایم. ما همچنان به دنبال بهترین راهها برای گردهمآوری تیمهای بیشتر در مکانهای مشابه هستیم و در صورت اتخاذ تصمیماتی که بر آنها تأثیر میگذارد، مستقیماً با کارمندان ارتباط برقرار میکنیم.»