بلیزارد همچنان به ریختن بنزین روی آتش زباله دان Overwatch 2 خود ادامه می دهد


در متن: راه اندازی بازی های پرمخاطب گاهی طبق برنامه پیش نمی رود. Cyberpunk 2077 مثال خوبی است. این نسخه‌های مشکل‌ساز، توسعه‌دهنده را به تقلا برای رفع مشکلات می‌فرستد، و معمولاً این کار را می‌کنند. با این حال، راه اندازی Overwatch 2 توسط بلیزارد فاجعه ای بود که توسط خود سازنده بدتر شد.

روز دوشنبه، بلیزارد اعلام کرد که دو شخصیت – Torbjörn و Bastion – را از برخی حالت‌های بازی به خاطر مشکلاتی که باید برطرف می‌شد، بیرون بکشد. کوتاکو خاطرنشان کرد که بازیکنان می توانند از Bastion برای اسپم کردن توانایی نهایی او در مقابل حریفان سوء استفاده کنند. به همین ترتیب، بازیکنان می‌توانند دو بار متوالی از قابلیت Overloaded Torbjörn استفاده کنند.

این مسائل جدی می‌تواند بازی را برای بازیکنانی که در مقابل این دو قهرمان قرار می‌گیرند خراب کند و بلیزارد در حالی که روی اصلاح کار می‌کرد، آنها را حذف کرد. با این حال، حدود یک سوم از قهرمانان دیگر پس از غیرفعال کردن این دو شخصیت قفل شدند. در ابتدا، برخی از بازیکنان شکایت کرد از دست دادن دسترسی به نیمی از قهرمانان، اما گزارش ها ممکن است اغراق آمیز باشد.

حداقل 12 قهرمان برای بازیکنانی که قفل آنها را باز کرده بودند غیرقابل دسترس شدند، از جمله Doomfist، Sigma، Wrecking Ball، Ashe، Echo، Mei، Sombra، Symmetra، Zenyatta، Kiriko، Baptiste، و Brigitte. بازیکنان گزارش دادند که راه اندازی مجدد بازی و راه اندازی مجدد کنسول آنها مشکل را حل نکرده است.

البته این باعث خشم شد خشم در سراسر توییتر، با بازیکنان عصبانی که به بلیزارد سرازیر می شوند تا شخصیت های خود را به آنها برگردانند. این مشکل همچنان ادامه داشت تا اینکه بلیزارد اواخر شب گذشته کل بازی را برای “تعمیرات اضطراری” تعطیل کرد. در حدود ساعت 12 بعد از ظهر به وقت شرقی و با فهرست بازیابی شده دوباره آنلاین شد.

بلیزارد در یک پست انجمن در مورد اشکالات شناخته شده به بازیکنان اطلاع داد: “تیم از یک مشکل جدید آگاه است که بازیکنان را از دسترسی به تمام قهرمانان متعلق به خود باز می دارد.” “این به دلیل مشکلی در سرورهای ما است که پیشرفت بازیکن را ردیابی می کند. ما در تلاش هستیم تا این مشکل را در اسرع وقت حل کنیم.”

به نظر نمی رسد که این قفل مربوط به حذف Torbjörn و Bastion باشد، اما زمان آن وحشتناک بود. پس از اینکه بلیزارد این مشکل را تایید کرد، توسعه دهندگان دو ساعت طول کشید تا فهرست را بازیابی کنند، اما بازیکنان بیش از شش ساعت از آن شکایت داشتند. این مسائل تازه‌ترین مورد از فهرست بلندبالایی‌های غیرقابل توجیه از زمان عرضه Overwatch 2 در یک هفته پیش است.

ابتدا، در روز راه‌اندازی با چندین حمله DDoS مورد اصابت قرار گرفت، و باعث شد بازیکنان در صف‌های طولانی منتظر بمانند تا وارد شوند – یعنی اگر به اندازه کافی خوش شانس بودند که زمان خروج را نداشته باشند یا با خطای ورود مواجه نشوند. سپس سر و صدای زیادی بر سر سیستم احراز هویت دو مرحله ای اجباری Overwatch 2 به نام SMS Protect به وجود آمد که بازیکنان دارای تلفن های پیش پرداخت را از شروع بازی محدود می کرد. سپس یک باگ چت شروع به شارژ کردن بازیکنان به صورت تصادفی برای پوسته ها کرد بدون اینکه خرید آن تایید شود. و اینها فقط مشکلاتی هستند که بلیزارد قبلاً آنها را برطرف کرده است.

شاید خشم‌انگیزترین آن این باشد که کاملاً واضح است که بلیزارد قبل از آماده شدن Overwatch 2 را با عجله بیرون آورده است. این با خواندن تمام «مشکلات راه اندازی شناخته شده» که تیم QA قبل از قرار گرفتن بازی در صف های دانلود بازیکنان به آن اشاره کرد، مشهود است. این یک انتشار بسیار شلخته بود و تلاش های بلیزارد برای اصلاح وضعیت در برخی موارد مشکلات جدیدی ایجاد کرده یا توجه بیشتری را به برخی از موارد جدی تر جلب کرده است.

هنوز مشکلات زیادی وجود دارد که نیاز به رسیدگی دارد. بسیاری از آزمایش‌کنندگان بتا در ماه می گزارش دادند.





منبع