کف دست: برخی از چاپگرهای اچ پی با مشکلات جدی مواجه هستند و این بار ربطی به مسدود کردن عمدی کارتریج های جوهر شخص ثالث توسط این شرکت ندارد. بهروزرسانی میانافزار HP که در اوایل این ماه منتشر شد، چاپگرهای OfficeJet برخی مشتریان را خراب کرده است – و هنوز هیچ راهحلی در دسترس نیست.
چاپگرهایی که تحت تأثیر بهروزرسانی میانافزار قرار گرفتهاند شامل مدلهای سری OfficeJet 9020e مانند Pro 9022e، Pro 9025e، Pro 9020e All-in-One و Pro 9025e All-in-One هستند. برای کسانی که یکی از این چاپگرها را دارند و قبلاً سیستم عامل را نصب نکرده اند، HP توصیه می کند آن را خاموش نگه دارند یا اتصال اینترنت خود را غیرفعال کنند تا از دانلود خودکار نرم افزار مشکل جلوگیری کنند.
تقریباً از هفته دوم ماه مه، انجمنهای پشتیبانی HP مملو از کاربران خشمگینی است که از خراب شدن چاپگرهای OfficeJet به دنبال نصب بهروزرسانی میانافزار شکایت دارند.

HP توصیه می کند که هرکسی که این خطا را تجربه می کند با تیم پشتیبانی مشتری خود از طریق https://support.hp.com تماس بگیرد.
کاربران متأثری که سفتافزار را نصب کردند متوجه شدند که صفحه آبی با کد خطای 83C0000B روی صفحهنمایش لمسی چاپگرهایشان ظاهر میشود. تعمیر چاپگر معمولاً به بازنشانی کارخانه ای نیاز دارد، اما این کار از طریق صفحه لمسی انجام می شود که کاملاً خاموش است.
این مشکل جدیدترین مورد برای HP است، که در هفت سال گذشته به دلیل انتشار بهروزرسانیهای سیستمافزار چاپگرهای خود که کارتریجهای جوهر شخص ثالث را غیرفعال میکنند، درگیر جنجالهایی بوده است. علیرغم تبلیغات منفی، شکایات و شکایتها – جدیدترین آنها پرداخت 1.35 میلیون دلاری به مشتریان در چهار کشور اروپایی بود – HP برنامههای DRM کارتریج خود را رها نکرده است. بهروزرسانی امنیتی اخیر چاپگرهای آن باعث شد که مدلهای بیشتری کارتریجهایی را که فاقد تراشه HP هستند مسدود کنند.