در آغاز سه ماهه دوم، تحلیلگران وال استریت انتظار 350000 تحویل از تسلا را داشتند، اما پس از اینکه ایلان ماسک گفت که به سطح سه ماهه اول نزدیک تر خواهد شد و تأثیر تعطیلی چین در نظر گرفته شد، این تعداد بازبینی شد.
تسلا گفت که مسائل مربوط به کووید/تامین نزدیک به پایان سه ماهه کاهش یافت و بالاترین حجم تولید ماهانه در تاریخ شرکت را در ژوئن به ثبت رساند.
به طور خلاصه: تسلا اولین کاهش متوالی خود را در تحویل خودرو برای بیش از دو سال در سه ماهه دوم ثبت کرد، اما این به دلیل کمبود تقاضا نبود. تعطیلی های مرتبط با کووید در چین و کمبود قطعات عامل اصلی کاهش 18 درصدی سه ماهه دوم بودند.
این غول خودروهای الکتریکی در آخر هفته اعلام کرد که 254695 وسیله نقلیه را در دوره آوریل تا ژوئن تحویل داده است. در حالی که افزایش 26 درصدی نسبت به 201250 دستگاه خودرو در سه ماهه دوم سال 2021 را نشان می دهد، این رقم برای سه ماهه قبل (سه ماهه اول 2022) به 310،048 دستگاه رسیده است.
بزرگترین شرکت خودروهای برقی جهان اخیراً بیش از حد معمول در سرفصل اخبار قرار گرفته است. ماسک گفت که به دلیل “احساس فوق العاده بد” خود در مورد اقتصاد می خواهد درصدی از مشاغل شرکت را کاهش دهد – اقدامی که منجر به شکایت شده است. قیمت وسایل نقلیه آن 6000 دلار افزایش یافت و کارمندانی که به دنبال خواسته های ماسک به کارخانه فریمونت بازگشتند متوجه شدند که میز یا جای پارک کافی وجود ندارد.