تسلا در سال 2024 شبکه سوپرشارژر خود را به روی دارندگان خودروهای برقی فورد باز خواهد کرد

به طور خلاصه: صاحبان تسلا به زودی رقابت بیشتری برای ایستگاه های سوپرشارژر در سراسر ایالات متحده و کانادا خواهند داشت. از بهار 2024، صاحبان خودروهای برقی فورد به بیش از 12000 سوپرشارژر تسلا دسترسی خواهند داشت. توافقی که به تازگی به دست آمده تعداد شارژرهای سریعی را که برای رانندگان فورد EV در دسترس خواهند بود، دو برابر می کند.

جیم فارلی، رئیس و مدیر عامل فورد، گفت که دسترسی گسترده به شارژ سریع برای رشد آنها به عنوان یک برند خودروهای برقی حیاتی است، و افزود که این اعلامیه در حالی است که آنها در حال افزایش تولید فورد F-150 لایتنینگ و موستانگ ماخ-ای خود هستند. فورد همچنین در حال کار برای آماده سازی یک سری از نسل بعدی خودروهای برقی الکتریکی است که از سال 2025 شروع می شود.

تسلا از نظر فروش در صنعت خودروهای برقی در ایالات متحده پیشتاز است، اما فورد سال گذشته با فروش 61575 خودروی برقی در جایگاه دوم قرار گرفت. دسترسی به شبکه شارژ تسلا بدون شک به بیضی آبی کمک می کند تا خودروهای برقی بیشتری بفروشد، زیرا این معامله به طور قابل توجهی اضطراب شارژ را برای خریداران احتمالی که هنوز در حصار کنار گذاشتن وسایل نقلیه گازسوز هستند کاهش می دهد.

همچنین می‌خواهم بدانم مالکان فعلی تسلا در این مورد چه می‌گویند. من نمی‌دانم شارژ امروز در سوپرشارژر از نظر شلوغی یا انتظار در صف چگونه است، اما هجوم ناگهانی خودروهای فورد بدون شک به نوعی تأثیر خواهد داشت. چه شکلی خواهد بود و صاحبان تسلا در مورد آن چه فکری خواهند کرد؟

بخونید:  Epyc و بخش Embedded به AMD کمک کردند تا با وجود کاهش سرعت در نیمه دوم، رکورد 2022 را به ثبت برسانند.

خودروهای برقی فعلی فورد با استفاده از یک آداپتور توسعه‌یافته تسلا به سوپرشارژرهای تسلا متصل می‌شوند، اما مدل‌های آینده با اتصال استاندارد شارژ آمریکای شمالی (NACS) عرضه می‌شوند. صورت‌حساب از طریق برنامه تلفن همراه FordPass انجام می‌شود.

شرایط مالی این شراکت به اشتراک گذاشته نشد، و همچنین نمی دانیم که مشتریان فورد چقدر در پمپ الکترونیکی پرداخت خواهند کرد. یکی از سخنگویان فورد به CNBC گفت که قیمت گذاری در بازار رقابتی خواهد بود و اطلاعات بیشتر نزدیک به تاریخ عرضه در اوایل سال 2024 به اشتراک گذاشته خواهد شد.



منبع

شبکه سوپرشارژر تسلا یکی از بهترین ها در این زمینه است و یک نقطه فروش کلیدی برای تسلا است. از منظر رقابت خالص، کمی تعجب آور است که تسلا مایل است آن را به روی دیگر سازندگان خودروهای برقی باز کند. از سوی دیگر، این حرکت کل صنعت خودروهای برقی (از جمله تسلا) را به جلو می برد و بدون شک باید از نظر هزینه های دسترسی برای تسلا سودآور باشد.