Semi دارای برد تخمینی 500 مایل است، کمتر از 2 کیلووات ساعت در هر مایل مصرف می کند و با شارژ 30 دقیقه ای می تواند 70 درصد برد را به دست آورد. تسلا خاطرنشان میکند که شارژ با برق تقریباً 2.5 برابر در هر مایل ارزانتر از پر کردن گازوئیل است و میتواند در سه سال اول مالکیت اپراتورها تا 200000 دلار صرفهجویی کند.

تسلا فرمت سلول باتری 4680 خود را در طول سخنرانی روز باتری خود در سال 2020 رونمایی کرد. این سلول دارای ابعاد 46 میلی متر در 80 میلی متر (از این رو نام 4680) است و پنج برابر انرژی، شش برابر قدرت تولید می کند و 16 درصد افزایش برد را به لطف طراحی جدید ارائه می دهد. .
در ماه سپتامبر، کارشناسان به رویترز گفتند که تسلا با تکنیک پوشش خشک مورد استفاده در تولید باتری های 4680 خود مشکل دارد. از آنجایی که این فناوری بسیار جدید و اثبات نشده است، گزارش شده است که خودروساز در تلاش بود تا تولید خود را به سطحی برساند که در آن صرفه جویی زیادی در هزینه انجام شود.
گسترش در Gigafactory نوادا، که درست خارج از Reno واقع شده است، همچنین 3000 شغل جدید ایجاد خواهد کرد.
Semi در سال 2017 معرفی شد و قرار بود چند سال بعد وارد تولید شود. با این حال، تولید تا سال 2022 آغاز نمی شود، اما پپسی اولین واحدهای تولیدی را در اواخر سال گذشته تحویل گرفت. سایر مواردی که بنا به گزارشها برای کامیونهای Semi تسلا سفارش دادهاند عبارتند از United Parcel Service و Walmart.
تسلا در حال حاضر پنج کارخانه گیگا را در سرتاسر جهان با مکانهای اضافی در نیویورک، آستین و شانگهای اداره میکند. طبق گزارش ها، ششمین کارخانه برای ساخت در ایالت نووو لئون در شمال مکزیک برنامه ریزی شده است.
به طور خلاصه: کارخانه Gigafactory تسلا در نوادا به لطف تزریق پول نقد اضافی به رشد خود ادامه خواهد داد. این خودروساز برقی اعلام کرده است که قصد دارد بیش از 3.6 میلیارد دلار بیشتر در مجتمع عظیم باتری و قطعات 5.4 میلیون فوت مربعی سرمایه گذاری کند. این توسعه مستلزم دو تأسیسات جدید از جمله یک کارخانه سلولی 4680 100 گیگاوات ساعتی است که قادر به تولید باتری های کافی برای 1.5 میلیون خودروی سبک در سال است و اولین کارخانه نیمه پر حجم شرکت.