چهار ماه اول سال 2023 برای پخش کننده صوتی سوئدی شلوغ بوده است. در ژانویه، این شرکت اعلام کرد که با تقریباً شش درصد از نیروی کار خود یا حدود 600 کارمند خداحافظی خواهد کرد. اخراج کارکنان، که هیچ بخش خاصی را هدف قرار نمی داد، به دلیل هزینه های بیش از حد در طول همه گیری ضروری بود. این شرکت همچنین از این فرصت برای تغییر رهبری در بالای نردبان استفاده کرد و یکی از مدیران قدیمی از سمت خود کنار رفت.
مجموع درآمد این سه ماهه به 3.04 میلیارد یورو (3.3 میلیارد دلار) رسید که افزایشی 14 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می دهد، اما نسبت به سه ماهه سه ماهه چهار درصد کاهش داشته است. Spotify زیان خالص 225 میلیون یورویی یا 1.16 یورو به ازای هر سهم را برای سه ماهه گزارش کرد که در مقایسه با سود 131 میلیون یورو / 0.68 یورو به ازای هر سهم در سال گذشته بود.
سرویس HiFi این شرکت که مدتها در انتظار آن بود، ظاهراً بیش از یک سال است که آماده است و در انتظار راهاندازی است، اما زمانی که رقابت شروع به ارائه خدمات بدون ضرر به مشترکین خود بدون هزینه اضافی کرد، Spotify مجبور شد عرضه برنامهریزی شده را متوقف کند. به نظر واضح است که Spotify میخواهد HiFi را به یک امتیاز پولی تبدیل کند، اما با توجه به وضعیت فعلی صنعت و رقابت، بهترین رویکرد را پیدا نکردهاند.
اعتبار تصویر: Mic by Israel Palace، Mixer by Saso Tusar