سوال Skill-Up مربوط به پیش نمایش های اولیه Final Fantasy XVI بود، که بسیاری از آنها دور شدن آن از مبارزات نوبتی و بیشتر به سمت اکشن همه جانبه و نبردهای سینمایی بزرگ را برجسته می کند – مقایسه هایی با God of War و Devil May Cry وجود دارد. . یوشیدا میگوید این به این دلیل است که تعداد کمتری از گیمرها خواهان گیمپلی کندتر هستند و JRPG در حال حاضر «نیمه» هستند.
تهیه کننده Final Fantasy 16 اصطلاح JRPG را دوست ندارد و آن را “تبعیض آمیز” می داند.
یوشیدا اضافه کرد که به یاد دارد 15 سال پیش چیزی را دیده است که Final Fantasy VII را به عنوان نمونه کامل یک JRPG نامیده است. این چیزی نیست که او آن را دوست داشته باشد زیرا “آنچه را که ما در یک جعبه JRPG ایجاد می کردیم تقسیم می کند.”
یوشیدا ادامه داد که زمانی که اصطلاح JRPG برای اولین بار حدود 15 سال پیش ظاهر شد، برخی از توسعه دهندگان احساس کردند که این عبارت تبعیض آمیز است و به خاطر ساخت بازی های خود مورد تمسخر قرار می گیرند. او گفت که برای برخی از توسعه دهندگان، JRPG می تواند چیزی باشد که ممکن است به دلیل آنچه در گذشته با آن مرتبط بود، باعث ایجاد احساسات بد شود.
او گفت: “این یک تعریف برای بسیاری از توسعه دهندگان در ژاپن نبود. ما می دانیم که اخیراً JRPG مفاهیم بهتری دارد و از آن به عنوان مثبت استفاده می شود، اما ما هنوز زمانی را به یاد می آوریم که از آن به عنوان منفی استفاده می شد.”
این مصاحبه همچنین بحث هایی را بر سر برخی از نظرات بحث برانگیز یوشیدا در مورد عدم تنوع در فاینال فانتزی شانزدهم برانگیخته است. در نوامبر، تهیهکننده گفت که اضافه کردن سیاهپوستان یا رنگینپوستان بیشتر به بازی نقض مرزهای روایی خواهد بود، زیرا دنیای فانتزی Valisthea بر اساس اروپای قرون وسطایی است.
با انتشار بازی مورد انتظار Final Fantasy XVI در 22 ژوئن، یوشیدا به عنوان بخشی از کمپین تبلیغاتی پیش از عرضه بازی، با تعدادی از نشریات رسانه ای مصاحبه کرده است. یکی از اینها Skill-Up بود که از یوشیدا پرسید که احساس میکند JRPG در مقایسه با بازیهای اکشن پیشرفت کرده است.
مصاحبه کننده خاطرنشان کرد که یوشیدا از ذکر اصطلاح JRPG خوشحال به نظر نمی رسد. “یک چیز [Yoshida] میخواهد متوجه شود که وقتی بازی میسازیم، فکر نمیکنیم که داریم JRPG میسازیم، بلکه فقط RPG میسازیم. کوجی فاکس، مدیر بومی سازی توضیح داد که اصطلاح JRPG توسط رسانه های غربی به جای کاربران و رسانه های ژاپنی استفاده می شود.
کامنت ها گفتمان زیادی را به صورت آنلاین ایجاد کرده اند، جای تعجب نیست. برخی با اظهارات یوشیدا موافق هستند در حالی که برخی دیگر استدلال می کنند که JRPG هرگز به عنوان یک توهین آمیز در نظر گرفته نشده است.
یک سیب زمینی داغ: JRPG یا بازی نقش آفرینی ژاپنی، اصطلاح رایجی است که معمولاً تعداد زیادی RPG ساخته شده در کشور یا در برخی موارد سبک مشابه را توصیف می کند. اما تهیه کننده فاینال فانتزی شانزدهم، نائوکی یوشیدا، با نام مستعار یوشی-پی، از طرفداران پر و پا قرص این اصطلاح نیست، که وقتی برای اولین بار آن را شنید احساس کرد تبعیض آمیز بود.