جان کارمک ابراز ناامیدی و احتیاط در پیشرفت متاورس می کند


به طور خلاصه: بار دیگر، جان کارمک نسبت به جاه‌طلبی‌های متاورس مارک زاکربرگ احتیاط می‌کند و در عین حال امیدی به مفهوم کلی دارد. همانطور که زاکربرگ و دیگران از رویاهای با مفهوم بالا حمایت می کنند، به نظر می رسد کارمک بر روی مهره ها و پیچ ها تمرکز کرده است.

Oculus CTO، «مشاور اجرایی» متا و توسعه‌دهنده افسانه‌ای بازی، جان کارمک، ترکیبی سالم از شک و خوش‌بینی را برای توسعه برنامه‌های VR و Metaverse متا در این هفته بیان کردند. در حالی که او به طور کامل از پیشرفت شرکت راضی نیست، او در مورد برخی از پیشرفت های انجام شده مثبت صحبت کرد.

Carmack در کنفرانس اخیر Meta Connect در سال 2022 یک سخنرانی کلیدی یک ساعته ارائه کرد و پیشرفت‌های اخیر متا در واقعیت مجازی و همچنین اهدافش برای VR را توضیح داد. او صحبت را با اشاره به اینکه چگونه ارائه برخی از اهدافی را که در سال گذشته بیان کرده بود، از دست داد آغاز کرد.

کارمک در سخنرانی خود در کنفرانس سال 2021 گفت که می‌خواهد سخنرانی سال 2022 را در یک صحنه مجازی در مقابل هزاران آواتار که کاربرانی را که در زمان واقعی در متاوره تماشا می‌کنند، ارائه دهد. در عوض، ارائه امسال فقط یک ویدیوی پخش زنده از آواتار کارمک است که به نظر او هیچ تفاوتی با پخش زنده لایو اکشن ندارد.

از آنجا، Carmack بحث فنی عمیقی را در مورد پیشرفت های اخیر متا در سخت افزار و نرم افزار VR آغاز می کند. یکی از موضوعات اصلی او این است که توسعه دهندگان باید به جای اهداف بلندمدت خود، روی آنچه اکنون می توانند به دست آورند، تمرکز کنند.

نظرات در تضاد جالبی با برخی دیگر از بخش های کنفرانس این هفته است. مارک زاکربرگ ظاهراً آواتارهای Meta VR را با پاها نشان می دهد، حتی اگر فناوری فعلی این شرکت نمی تواند به طور دقیق پاهای کاربر را ردیابی کند. در نهایت، متا به UploadVR تایید کرد که پاهای مجازی در نمایش بسیار نرم حرکت می‌کردند، زیرا از تصویربرداری حرکتی استفاده می‌کردند که معادل یک رندر هدف بود. آواتار کارمک در سخنرانی اصلی او فقط یک بالاتنه شناور است.

علاوه بر این، به نظر می رسید که Carmack با فشار متا برای آواتارهای فوتورئالیستی برخورد می کند. در حالی که پروژه در حال توسعه “Codec Avatars” چهره های مجازی با جزئیات قابل توجهی را به نمایش گذاشت، Carmack گفت که ترجیح می دهد بر روی ارائه تعداد زیادی آواتار محاسباتی ارزان با استفاده از سخت افزار مقرون به صرفه تمرکز کند.

در حالی که متا از کنفرانس برای رونمایی از Meta Quest Pro 1500 دلاری استفاده کرد، Carmack مجدداً تمایل خود را برای تمرکز بر افزایش تعداد نقاط قیمتی برای ارائه هدست های VR تکرار کرد. در حالی که Meta Quest 2 – محبوب ترین هدست واقعیت مجازی – اخیراً قیمت پایه خود را به 400 دلار افزایش داده است، Carmack می خواهد روزی یک هدست 250 دلاری ارائه دهد. او همچنین می‌خواهد هدست‌ها راحت‌تر و تنظیم شوند. متا در حال حاضر در حال آماده سازی Meta Quest 3 برای سال آینده است که احتمالاً با قیمتی بسیار پایین تر از Quest Pro برای جانشینی Quest 2 خواهد بود.

درخواست Carmack برای سرعت سنجیده برای توسعه واقعیت مجازی و متاورس همان چیزی است که او در سال گذشته در مورد برنامه های کاربردی متاورس گفت. به جای اینکه فوراً برای یک دنیای متاورژن تعمیم یافته فشار بیاورد، کارمک گفت که راه روشن این است که این مفهوم از یک بازی یا برنامه محبوب موجود مانند Roblox بیرون بیاید. او این را به توسعه Doom and Quake در دهه 1990 تشبیه کرد که فناوری را ایجاد کرد که در جاهای دیگر مفید واقع شد.

افراد دیگری در صنعت بازی های ویدیویی نظرات مشابهی را بیان کرده اند. در ماه فوریه، ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت، به فایننشال تایمز گفت که چالش‌های توسعه متاورس مانند چالش‌هایی هستند که بازی‌های مایکروسافت در حال حاضر برای حل آن تلاش می‌کنند. در ماه مارس، رئیس سابق نینتندو آمریکا، Reggie Fils-Aimé، گفت Fortnite و Roblox در حال پیشبرد متاورس بهتر از Meta هستند.



منبع