جدیدترین درایورهای گرافیکی اینتل حجم دانلود را به نصف کاهش داده و از 1.2 گیگابایت به 604 مگابایت رسانده است.

به طور خلاصه: در ژانویه، TechSpot در مورد اینکه چرا درایورهای GPU اینتل تقریباً دو برابر اندازه درایورهای AMD و Nvidia هستند، حدس زد که احتمالاً ناشی از زمان کمتر برای کار بهینه‌سازی است. به هر دلیلی، آخرین راننده تیم آبی لاغر شده و تنها کمی بزرگتر از تیم قرمز است. بزرگترین دانلود دوباره از Nvidia است که اخیراً کمی چاق شده است.

این شرکت این دستاورد را بهبود فشرده سازی می داند، که نشان می دهد نفخ قبلی عمدتاً به دلیل عدم تجربه بسته بندی درایورهای گرافیکی اختصاصی بوده است. به نظر می رسد اینتل به سرعت در حال تطبیق با بازاری است که تحت تسلط دو رقیب است که حدود 20 سال است این کار را انجام می دهند.

اندازه انبوه درایورهای قبلی Team Blue زیاد نبود، زیرا مجبور بودند تعداد بسیار کمتری از مدل‌های GPU را پشتیبانی کنند. اینتل تنها یک نسل در بازار دارد، در حالی که درایورهای Nvidia و AMD هر کدام باید چندین نسل را پشتیبانی کنند. علاوه بر این، انویدیا دوست دارد نرم افزار GeForce Experience خود را (که برخی ممکن است bloatware در نظر بگیرند) با درایورهای خود بسته بندی کند. گنجاندن درایورهای گرافیکی یکپارچه اینتل نیز این اختلاف را توضیح نمی دهد، زیرا درایورهای AMD از iGPU و APU نیز پشتیبانی می کنند.

اینتل همچنین خاطرنشان می کند که همچنان در حال بهبود عملکرد Counter-Strike: Global Offensive در پردازنده های گرافیکی Arc است. محبوب ترین بازی Steam هنوز از DirectX 9 استفاده می کند که Arc قبل از به روز رسانی های اخیر با آن دست و پنجه نرم می کرد. هنوز مشخص نیست که تغییرات به‌روزرسانی Counter-Strike 2 چگونه روی Arc تأثیر می‌گذارد، اما سایر بازی‌هایی که از موتور Source 2 استفاده می‌کنند به DirectX 11 ارتقا یافته‌اند.

بخونید:  بازار جهانی گوشی های هوشمند در سه ماهه سوم با کاهش بودجه مصرف کنندگان 9 درصد کاهش یافت

آخرین درایور گرافیکی اینتل حجم دانلود خود را از 1.6 گیگابایت به 604 مگابایت کاهش داد. این بهینه سازی، نرم افزار GPU تازه وارد را بدون به خطر انداختن ویژگی ها یا عملکرد به رقبای خود نزدیک می کند.

هر سه شرکت این هفته درایورهای جدیدی را برای آماده شدن برای بازسازی Resident Evil 4 منتشر کردند. Nvidia و AMD همچنین The Last of Us Part 1 و نسخه بتای Diablo IV را در یادداشت های انتشار خود برجسته می کنند، در حالی که اینتل هفته گذشته درایور Diablo IV خود را منتشر کرد. نسخه بتای باز رایگان Diablo IV تا آخر این هفته اجرا می‌شود، در حالی که The Last of Us Part 1 هفته آینده در روز سه‌شنبه برای رایانه‌های شخصی عرضه می‌شود.

در همین حال، درایورهای جدید انویدیا با حجم تقریباً 900 مگابایت، از حالت آزمایشی ردیابی پرتوهای آزمایشی آینده Cyberpunk 2077 “Overdrive” نیز پشتیبانی می کنند. پیش‌تنظیم گرافیک اضافی، ردیابی مسیر را به بازی معرفی می‌کند و احتمالاً در تاریخ 11 آوریل، پردازنده‌های گرافیکی را چکش می‌کند.



منبع