جعبه‌های پخش Slingbox فردا از قابلیت پشتیبانی حیات خارج می‌شوند


خداحافظ دوست قدیمی: پدربزرگ پخش تلویزیونی مدرن، Slingbox، در شرف پایان است. چهارشنبه، 9 نوامبر، ارائه‌دهنده محتوای مبتنی بر ابر به پشتیبانی سرور پایان می‌دهد و عملاً به تمام عملکردهای دستگاه پایان می‌دهد. این سرویس یک فرد بالغ 17 ساله است که طبق استانداردهای فناوری معاصر حداقل چند عمر طول می کشد. این خبر غافلگیر کننده نبود، اما موعد مقرر برای ما پنهان شد.

Slingbox دو سال پیش زمانی که Sling Media اعلام کرد در حال غروب دستگاه است، وارد آسایشگاه شد. سرویس‌های استریم مدرن به هیچ سخت‌افزار خارجی به جز رایانه شخصی، لپ‌تاپ، کنسول بازی ویدیویی، تلویزیون هوشمند، تبلت یا تلفن شما نیاز ندارند. بنابراین تصمیم به اجازه دادن به اسلینگ باکس به طور مسالمت آمیز از دنیا برود به معنای عدم تقاضا و پایان دادن به چالش های قانونی بود.

Slingbox از نظر فنی جلوتر از زمان خود بود. هنگامی که در سال 2005 راه اندازی شد، کمتر از نیمی از خانه ها در ایالات متحده دارای سرویس پهنای باند مورد نیاز برای اجرای دستگاه بودند. اینترنت کابلی تا پس از سال 2007 به طور گسترده ای محبوب نشد. اگر در سال 2005 یک Slingbox داشتید، احتمالاً آن را نوعی جادوگری می دانستید، حتی اگر نمی خواستید آن را بپذیرید.

این علاقه شرکای بنیانگذار بلیک و جیسون کریکوریان به بیسبال غول‌های سان فرانسیسکو بود که منجر به اختراع Slingbox شد. در آن روزها، برادران صاحب یک شرکت مشاوره بودند و به طور گسترده از خانه خود در سانفرانسیسکو دور بودند. آنها وقتی نتوانستند بازی‌های جاینتز را در خارج از شهر تماشا کنند، به دلیل توافقات شبکه‌ای که آنها را در شهرهای دیگر سیاه کرده بود، ناامید شدند.

ضبط‌کننده‌های ویدئویی دیجیتال مانند TiVo قبلاً وجود داشتند، اما آنها می‌خواستند یک پلتفرم برای تماشای بیسبال زنده بدون توجه به جایی که هستند، داشته باشند. بنابراین برادران جعبه‌ای اختراع کردند که می‌توانست محتویات را از ارائه‌دهنده کابل خانه‌شان به هر کجا که بودند، منتقل کند، از این رو Slingbox نام گرفت.

شبکه‌ها و تیم‌های ورزشی سر و صدای زیادی بر سر این فناوری به راه انداختند و آن را غیرقانونی می‌دانستند، اما نمی‌توانستند در دادگاه روی آن بایستند. صدا و سیما در مورد توافق نامه های بازپخش ناراضی گریه می کرد، اما کریکوریان هرگز مانند سایر شبکه ها هیچ قراردادی را امضا نکردند.

با ورود سرویس سلول 3G، تلفن های هوشمند راهی مناسب برای تماشای تلویزیون خارج از خانه شدند. با این حال، AT&T این را دوست نداشت و با موفقیت این سرویس را از حساب های مشتریان خود مسدود کرد.

با وجود مزخرفات نامطلوب شرکتی، Slingbox به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفت. به قدری خوب فروخت که Dish در سال 2007، تنها دو سال پس از عرضه اولین جعبه به بازار، Sling Media را به قیمت 380 میلیون دلار خرید. با تعدیل تورم، این رقم در اقتصاد امروز 543,966,201 دلار است.

اگر هنوز یک اسلینگ باکس قدیمی (یا جدیدتر) دارید، چرا آن را وصل نکنید و در حالی که سیگنال سرور در نهایت منتشر می شود، خداحافظی نکنید؟ اگر مشترک Sling TV هستید نگران نباشید. Sling TV یک سرویس کاملاً متفاوت است و تحت تأثیر قرار نخواهد گرفت.

اعتبار تصویر: LGR Blerbs



منبع