بر اساس اعلامیه و نظرات FCC، حکم جدید هرزنامه متن روبات اولین موردی است که می تواند منجر به چندین اقدام آینده با هدف محافظت بیشتر از مشترکین تلفن همراه شود.
افزایش شدید موارد گزارش شده و میزان ضرر FCC را بر آن داشت تا اقدامات اخیر را از طرف همه مصرف کنندگان تلفن همراه انجام دهد. بر اساس بیانیه کمیسیون، تعداد شکایات مربوط به رباسکام از 3300 مورد در سال 2015 به تقریبا 19000 مورد در سال 2022 افزایش یافت. گزارش همراه به ضرر مصرف کنندگان به دلیل پیام های متنی تقلبی به مبلغ 231 میلیون دلار در طول سه ماهه اول سال 2022 اشاره می کند. ارقام خیره کننده تر نسبت به سال 2020 بیش از 62 درصد افزایش یافته است.
یک طرح DNO توسط ارائه دهندگان ارائه می شود و شامل شماره های نامعتبر، تخصیص نشده، استفاده نشده و هر شماره مسدود شده ای است که قبلاً توسط کاربران آن درخواست شده است. علاوه بر برنامه های مسدود کردن، اپراتورها باید یک نقطه تماس مشخص برای افراد برای گزارش پیام های مسدود شده به اشتباه داشته باشند.
قوانین جدید اپراتورهای تلفن همراه را ملزم میکند تا پیامهای مشکوک به فعالیتهای جعلی را بر اساس نقطه مبدا مسدود کنند. دامنه این حکم در مورد پیامهای متنی منشأ گرفته از طرح شمارهگذاری آمریکای شمالی و شمارههایی که در یک طرح «معقول» مبدأ (DNO) شناسایی و گنجانده شدهاند، اعمال میشود.
به طور خلاصه: در اوایل این هفته، FCC اولین حکم خود را برای رسیدگی به شیوههای ارسال پیامک غیرقانونی و robospam منتشر کرد. دستورالعمل جدید ارائه دهندگان تلفن همراه را ملزم می کند که پیام های بالقوه غیرقانونی را از شماره های نامعتبر، تخصیص نیافته، استفاده نشده یا مسدود شده مسدود کنند. این حکم به گونه ای طراحی شده است که برای همه کاربران تلفن همراه بدون در نظر گرفتن ارائه دهنده تلفن همراه انتخابی، سطوح حفاظتی مشابهی را ارائه دهد.
در پایان بیانیه FCC آمده است: «کمیسیون همچنین نظرات عمومی بیشتری در مورد اقدامات تأیید اعتبار متن و سایر پیشنهادات برای ادامه مبارزه با روباتهای کلاهبرداری غیرقانونی خواهد داشت».