چه اتفاقی افتاده؟ تعداد کمی از لوگوهای شرکتی مدرن به اندازه پرنده آبی نمادین توییتر شناخته شده اند، اما با مالک جدید الون ماسک که به دنبال فاصله گرفتن بیشتر شرکت از تصویر قدیمی خود و تغییر نام تجاری آن است، این پرندگان در حال نابودی هستند. لوگوی جدید X خواهد بود. اشاره ای به نام تجاری توییتر، X Corp.
ماسک بعداً تصویری از یک X در حال سوسو زدن را منتشر کرد و در یک چت صوتی توییتر تایید کرد که لوگو تغییر خواهد کرد، کاری که به گفته او باید مدتها پیش انجام میشد.
– ایلان ماسک (@elonmusk) 23 جولای 2023
و به زودی با برند توییتر و به تدریج با همه پرندگان خداحافظی خواهیم کرد
– ایلان ماسک (@elonmusk) 23 جولای 2023
پرنده فعلی توییتر به شکل اصلی خود در سال 2010 وارد شد. این پرنده به نام لری یا لری تی برد، از اسطوره بسکتبال نامگذاری شد. بیز استون یکی از بنیانگذاران توییتر اهل بوستون و از طرفداران بزرگ بوستون سلتیکس است. ایده این بود که صداهایی که پرنده ایجاد میکند با توییتها (در آن دوران) قابل مقایسه است: سریع و کوتاه.
لری در سال 2012 زمانی که مارتین گراسر لوگو را به شکل سادهتر و تمیزتر طراحی کرد، تغییر کرد، در حالی که رنگ آبی روشن به سایه تیرهتری تغییر یافت که در برابر صفحات وب سفید جذابتر به نظر میرسد. گراسر با الهام از یک مرغ مگس خوار، 15 دایره مختلف را روی نقاشی خود قرار داد تا تصویر را ایجاد کند.
توییتر در حال حاضر تحت فشار زیادی است. اخراج اکثر کارکنان شرکت ماسک و کاهش سیاست تعدیل آن، بسیاری از تبلیغکنندگان را به وحشت انداخته است. این شرکت اخیراً به مقاله بلومبرگ پاسخ داد که این مشکل را برجسته می کرد و این ادعا را داشت که 99.99٪ از آنچه مردم در توییتر می بینند “سالم” است. همچنین در حال مقابله با تهدید Threads رقیب است که علیرغم اینکه اخیراً شاهد کاهش تعامل خود بود، هنوز توانسته است 100 میلیون کاربر را تنها در پنج روز جذب کند.
وب سایت توییتر همچنان بیان می کند که لوگوی آن “قابل تشخیص ترین دارایی” شرکت است، به همین دلیل است که این شرکت “بسیار از آن محافظت می کند.” انتظار داشته باشید این متن به زودی تغییر کند.
ماسک ساعاتی پیش توییتی درباره تغییر لوگوی توییتر منتشر کرد. او نوشت: “و به زودی با برند توییتر و به تدریج با همه پرندگان خداحافظی خواهیم کرد.” به نظر می رسد که این میلیاردر همچنین به کاربران این فرصت را می دهد تا لوگوی جدید را طراحی کنند و خاطرنشان کرد که “اگر امشب یک لوگوی X به اندازه کافی خوب پست شود، فردا در سراسر جهان پخش می شود.”