به طور خلاصه: لوازم هوشمند مانند مایکروویوها و اجاقهای مجهز به الکسا که میتوانند محتوای خود را به صورت زنده پخش کنند، سالهاست که به آشپزخانهها راه پیدا کردهاند، اما همه از ویژگیهای متصل آنها به طور کامل استفاده نمیکنند.
دلایل مختلفی به احتمال زیاد باعث می شود که چرا خریداران از وسایل متصل به طور کامل استفاده نمی کنند.
با توجه به کاهش فروش، اقتصاد نامطمئن و افزایش هزینه مواد و انرژی، اکنون ایجاد روابط بلندمدت با مالکان مهمتر از همیشه است.
علیرغم استفاده کم، ویژگیهای متصل در لوازم خانگی احتمالاً اینجا باقی میمانند. هنری کیم، مدیر ThinQ الجی در ایالات متحده، گفت که ویژگیهای خانههای هوشمند اکنون در ۸۰ تا ۹۰ درصد تمام لوازمی که آنها به فروش میرسانند، به جز مدلهای مقرون به صرفه یافت میشوند.
ممکن است برخی از دستگاهها در طول راهاندازی اولیه به Wi-Fi متصل شوند، اما تغییر رمز عبور یا مسیریاب ممکن است منجر به قطع اتصال شود. برخی دیگر ممکن است در منطقه ای با پوشش Wi-Fi ضعیف یا بدون پوشش نصب شوند. برخی از خریداران به سادگی ممکن است از ویژگیهایی که یک دستگاه متصل میتوانست استفاده نکنند.
حامیان حریم خصوصی دلایل خاص خود را برای عدم اتصال دستگاه ها به اینترنت دارند و متخصصان پاک نمی خواهند نگران احتمال به روز رسانی ناموفق از طریق هوا در ماشین لباسشویی یا یخچال خود باشند.
لوازم هوشمند با زنگها و سوتهای فانتزی میتوانند به خریداران در هنگام خرید کمک کنند، اما این موضوع عمیقتر از این است. دستگاههای متصل به اینترنت میتوانند (و معمولاً انجام میدهند) دادهها و سایر بینشهای مربوط به استفاده را مستقیماً به سازنده منتقل کنند، و به آنها کمک میکند تا درک بهتری از نحوه استفاده مالکان از محصولاتشان داشته باشند.
این رابطه مستقیم می تواند به فروش قطعات تعویضی یا خدمات اشتراک نیز کمک کند. برای مثال، دارندگان فر هوشمند Whirlpool میتوانند آن را با سرویس اشتراک دستور غذای Yummly Pro این شرکت برای یکپارچگی بهتر همگامسازی کنند.
سخنگوی LG Electronics به وال استریت ژورنال گفت که کمتر از نیمی از لوازم هوشمندی که این شرکت فروخته است در طولانی مدت به اینترنت متصل هستند. یکی از نمایندگان Whirlpool گفت که بیش از نیمی از وسایل متصل آنها آنلاین هستند، اما از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کردند.