به طور خلاصه: خرید بعدی مایکروسافت می تواند بزرگترین خرید تا به امروز باشد، و من در مورد اکتیویژن بلیزارد صحبت نمی کنم. رویترز در یک گزارش مالی اخیر استدلال می کند که هدف اصلی بعدی مایکروسافت می تواند نتفلیکس باشد و آنها به نکات قانع کننده ای اشاره می کنند.
نتفلیکس اخیراً با مایکروسافت همکاری کرد تا سطح اشتراک جدید خود را با پشتیبانی از تبلیغات تقویت کند، که به نظر می رسد شروع کندی دارد. بر اساس دادههای اخیر شرکت تحلیلی Antenna، تنها 9 درصد از ثبتنامهای نتفلیکس در ایالات متحده در ماه نوامبر مربوط به طرح Basic with Ads بوده است که باعث میشود کمترین محبوبیت در بین همه طرحهای ارائهشده باشد.
علاوه بر این، Antenna خاطرنشان کرد که تنها 0.1 درصد از مشترکین فعلی نتفلیکس در ایالات متحده ماه گذشته به طرح پشتیبانی شده از تبلیغات تغییر مکان دادند.
با توجه به ارزشش، برد اسمیت، رئیس مایکروسافت نیز در هیئت مدیره نتفلیکس یک کرسی دارد.
با Netflix زیر چتر آن، یک بسته نرم افزاری با پخش فیلم و تلویزیون و همچنین تعداد زیادی بازی بسیار منطقی خواهد بود. مایکروسافت در حال حاضر عمیقاً در بازار بازی با ایکس باکس تثبیت شده است و نتفلیکس به ساختن پایه های بازی خود ادامه می دهد.
همین هفته گذشته، غول استریم، Twelve Minutes و Kentucky Route Zero را به کتابخانه رایگان خود برای مشترکین اضافه کرد. Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder’s Revenge و یک بازی بر اساس Vikings: Valhalla خود نتفلیکس در اوایل سال 2023 عرضه می شود.
نتفلیکس همچنین در حال جذب استودیوهای بازی برای ساخت پایگاه خود است که آخرین آنها – Next Games – اوایل امسال با قیمت 72 میلیون دلار خریداری شد. در ماه سپتامبر، نتفلیکس همچنین اعلام کرد که در فنلاند استودیو جدیدی می سازد.
مایکروسافت پول لازم برای انجام یک معامله را نیز دارد. در حال حاضر، مایکروسافت دارای ارزش بازار 1.82 تریلیون دلاری است که بیش از 13 برابر نتفلیکس است. ارزش سهام در هر دو شرکت در پیش بینی افزایش یافته است.
تصمیم مایکروسافت برای خرید نتفلیکس میتواند به نتیجه تلاشهای مداوم آن برای ایمنسازی اکتیویژن بلیزارد بستگی داشته باشد. اگر سرنگون شود، مایکروسافت پول و توجه بیشتری برای انحراف به موارد بعدی خواهد داشت. اگر ادغام مورد تایید قرار گیرد، فقط یک بسته بزرگ بالقوه آینده را جذابتر میکند.