خرید Microsoft-Activision به لطف تحقیقات نظارتی بریتانیا با مانع دیگری روبرو است


در متن: اگرچه مایکروسافت و اکتیویژن مشتاق هستند تا گرد هم آیند و به عنوان یک شرکت واحد شروع به کار کنند، قانونگذاران ممکن است نهایی شدن ادغام آنها را برای مدتی طولانی متوقف کنند. FTC در حال حاضر به دنبال روش های ضد رقابتی در ایالات متحده است. اکنون CMA در بریتانیا تحقیقات مشابهی را در مورد این موضوع در حوزه قضایی خود باز کرده است. در حالی که چنین تحقیقاتی معمول هستند، می توانند روند تایید را برای ماه ها یا حتی بیشتر متوقف کنند.

مایکروسافت در تلاش برای خرید اکتیویژن بلیزارد با مانع دیگری روبرو شده است. روز چهارشنبه، سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) تحقیقات رسمی را در مورد معامله رکوردشکنی 68.7 میلیارد دلاری اعلام شده در ژانویه آغاز کرد. تنظیم کننده نگران است که این خرید ممکن است قوانین ضد انحصار بریتانیا را نقض کند و بازاری ضد رقابتی ایجاد کند.

«سازمان رقابت و بازارها (CMA) در حال بررسی است که آیا این معامله، در صورت اجرایی شدن، منجر به ایجاد وضعیت ادغام مرتبط بر اساس مقررات ادغام قانون سازمانی 2002 خواهد شد یا خیر و اگر بنابراین، آیا می توان انتظار داشت که ایجاد چنین وضعیتی منجر به کاهش قابل توجه رقابت در هر بازار یا بازارهای بریتانیا برای کالاها یا خدمات شود یا خیر.

CMA با توجه به اینکه مایکروسافت سومین شرکت بزرگ فناوری و Activision Blizzard پنجمین شرکت بزرگ بازی است، هوشیاری لازم است. این معامله همچنین پس از خرید اخیر 7.5 میلیارد دلاری ZeniMax توسط غول ردموند انجام شد. خرید موفقیت‌آمیز اکتیویژن نشان‌دهنده یکپارچگی قابل‌توجه صنعت بازی در زیر چتر مایکروسافت است و آن را به سومین شرکت بزرگ بازی در جهان پس از Tencent و Sony تبدیل می‌کند.

تحقیقات چندان هم تعجب آور نیست. CMA به طور معمول هر ادغامی را بررسی می کند که در آن درآمد ناخالص شرکت خریداری شده از 70 میلیون پوند فراتر رود یا اگر خرید 25 درصد یا بیشتر از بازار را در هر بخش خاصی به خریدار بدهد. درآمد خالص اکتیویژن در سال 2021 8.8 میلیارد دلار بود. این 7.4 میلیارد پوند است که بسیار بیشتر از آستانه ناخالص CMA برای باز کردن یک کاوشگر است.

تحقیقات CMA حداقل تا 1 سپتامبر، زمانی که تنظیم کننده تصمیم می گیرد که آیا معامله را تایید کند یا به مرحله دوم بررسی منتقل شود، خرید را محدود می کند. در همین حال، CMA نظرات طرف‌های ذینفع را در مورد ادغام می‌پذیرد. انتظار داشته باشید که گروه های ناظر مصرف کننده با صدای بلند زنگ بزنند.

کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده تحقیقاتی را در ماه فوریه به دلایل مشابه آغاز کرد که بسیاری از گروه‌های ناظر از جمله شهروند عمومی، مرکز دموکراسی دیجیتال، کارگران ارتباطات آمریکا، انجمن تعمیر، دانش عمومی و پروژه آزادی‌های اقتصادی آمریکا را شناسایی کرد. آنها می ترسند ادغام تلاش های اتحادیه سازی کارکنان Activision را مختل کند و “اثرات افقی ضد رقابتی” را در صنعت داشته باشد.

اعتبار تصویر: Raimond Spekking



منبع