خطوط هوایی امریکن ردیاب‌های ربات را برای فلج کردن اپلیکیشنی که مهماندارانش برای کارشان حیاتی می‌دانند، مستقر کرد


در متن: ساعات غیرفعال ممکن است دقیقاً زمان زمینی مهمانداران هواپیما را توصیف نکند زیرا بیشتر آن صرف برنامه ریزی پرواز بعدی آنها می شود. کمک از خطوط هوایی که آنها برای آنها کار می کنند کمتر از کارایی است زیرا هیچ به روز رسانی در زمان واقعی در مورد تاخیرهای پرواز روزانه و برنامه های فهرستی وجود ندارد مگر اینکه مهماندار از معاشرت در فرودگاه یا نظارت بر پورتال کارمند 24/7 لذت ببرد.

یک برنامه آیفون به نام «Sequence Decoder» را وارد کنید. این نرم افزار برای همه در دسترس است و می تواند اطلاعات حرکت و ورود گذشته و آینده را در زمان واقعی نمایش دهد. با این حال، ارزش بیشتری برای مهمانداران دارد زیرا می‌تواند اطلاعات ویژه در حین پرواز، تقویم‌ها، چت خدمه، لیست‌های آماده به کار و موارد دیگر را ارائه دهد. همچنین می‌تواند فهرست خدمه را برای پروازهای خاص نشان دهد تا مهمانداران بتوانند ببینند کدام یک هنوز به عضویت نیاز دارند و قصد دارند با همکاران آشنا پرواز کنند.

می توان فکر کرد که خطوط هوایی از چنین برنامه کاربردی برای کارمندان استقبال می کنند و بسیاری از آنها این کار را می کنند. با این حال، امریکن ایرلاینز (AA) ظاهراً تمام تلاش خود را می کند تا رمزگشای Sequence را از جمع آوری اطلاعات مورد نیاز برای ارائه این خدمات مفید به کارکنان شرکت مسدود کند.

مهماندار بین المللی Mateusz Maszczynski در وبلاگ خود Paddle Your Own Kanoo اشاره می کند که این برنامه به یک “ابزار ضروری” برای مهمانداران تبدیل شده است. این ضرورت به ویژه در AA به دلیل خدمه پرواز رزرو متعدد آن صادق است. این واقعیت که برنامه ای برای مشتریان دارد، اما نه خدمه، تا حدودی طعنه آمیز است، اما تعجب آور نیست زیرا برنامه مصرف کننده ظاهراً به خوبی طراحی نشده است.

امریکن ایرلاینز اپلیکیشنی برای کمک به کارمندان در مدیریت برنامه های خود ندارد و ظاهراً پیشنهادات جفری ریسبرگ، توسعه دهنده Sequence Decoder را برای همکاری در یک برنامه رد کرده است. در عوض، AA «نرم‌افزار پیچیده تشخیص ربات» را برای جلوگیری از حذف اطلاعات از وب‌سایت‌های عمومی خود توسط برنامه Reisberg به کار گرفته است.

برای عملکرد Sequence Decoder، باید داده ها را از صفحات وب مختلف AA جمع آوری کند. هیچ چیز غیرقانونی جمع آوری نمی کند. اگر می دانید کجا باید جستجو کنید، تمام اطلاعات در دسترس عموم است. با این حال، شرکت هواپیمایی فعالانه در تلاش است تا برنامه را با نرم افزار تشخیص ربات فلج کند.

رایسبرگ در ایمیلی به صاحبان اپلیکیشن گفت: «ما سعی کرده‌ایم آنها را وادار کنیم تا با ما صحبت کنند، راهی برای همزیستی مسالمت‌آمیز بیابند، اما آنها همه ارتباطات را رد کرده‌اند. “در پایان روز، من فکر نمی کنم آنها متوجه شوند که چرا این خدمات مهم است، و برای آنها مهم نیست که بدانند.”

به عبارت دیگر، به جای اجازه دادن به برنامه برای انجام کاری که انجام می دهد یا ایجاد معادلی برای آن، خطوط هوایی آمریکا یک موضع شرکتی کاملاً معمولی اتخاذ کرده است که ارزش کارکنانش کمتر از داده های در دسترس عموم است.

این شرکت هواپیمایی به طور غیرمستقیم می‌گوید: «شما می‌توانید همه این داده‌ها را خودتان جمع‌آوری کنید و اعداد را به صورت دستی خرد کنید، اما اگر بتوانید اپلیکیشنی داشته باشید که این کار را برای شما آسان کند، لعنت خواهیم کرد». این چیزی است که در حق آن است، اما از دیدگاه روابط عمومی، اپتیک وحشتناکی است. بخش بررسی برنامه مملو از رتبه بندی پنج ستاره و تمجید از مهماندارانی است که هر روز از برنامه استفاده می کنند.

خوشبختانه، ربات ها هنوز کاربران را به طور کامل خاموش نکرده اند. رایسبرگ می‌گوید که تاکنون راه‌حل‌هایی پیدا کرده است، اما این کار سخت‌تر می‌شود.

او گفت: “ما سوراخ هایی را در تور پیدا کردیم و توانستیم زنده بمانیم، اما تور همیشه در حال بهتر شدن است.” “هفته گذشته تور دوباره ما را خوب کرد، فکر کردم می تواند پایان باشد.”

مازچینسکی گفت که او با یکی از کارکنان ناشناس AA صحبت کرد که گفت آنها “هیچ وقت ندیده اند که شرکتی برای سخت تر کردن زندگی کارگران خود تلاش کند.”

شایان ذکر است که به نظر نمی رسد رایسبرگ از درخواست خود درآمدی کسب کند. Sequence Decoder از اپ استور اپل رایگان است، هیچ تراکنش درون برنامه ای ندارد و داده های کاربر را جمع آوری نمی کند. بنابراین حتی موردی نیست که شخصی از داده های عمومی AA برای سود شخصی استفاده کند.

Sequence Decoder تنها برنامه در نوع خود نیست. سایر سازمان دهندگان مشابه تقریباً به همین روش کار می کنند. اکثر خطوط هوایی این نرم افزار را به این دلیل مجاز می دانند که مفید بودن آن را می شناسند اما زمان یا منابع لازم برای توسعه و نگهداری نرم افزار خود را ندارند.

با این حال، دیگران متخاصم هستند. Maszczynski می گوید که یک شرکت هواپیمایی ناشناس یک نسخه کپی ایجاد کرد و سپس دسترسی به برنامه های شخص ثالث را که سعی در ارائه خدمات مشابه داشتند را قطع کرد. حداقل، در آن مورد، شرکت هواپیمایی نیاز را تشخیص داد و عملکرد مشابهی را به جای اینکه خدمه‌هایش را بالا و پایین بگذارد، ارائه کرد.

امریکن ایرلاینز در مورد اقدامات ادعایی خود اظهار نظری نکرده است، اما در حال حاضر درگیر دعوی قضایی با یک برنامه وب سایت مشابه است که داده ها را جمع آوری می کند تا به دارندگان حساب AAdvantage یک پورتال قابل دسترسی برای مدیریت نقاط و مایل های خطوط هوایی ارائه دهد.





منبع