من شخصاً تعجب میکنم که سینماها هنوز هم در سال 2023 وجود دارند. ما برای دههها از فناوری ارائه مستقیم محتوا به خانهها برخوردار بودهایم، و تلویزیونهای صفحه بزرگ اکنون مقرون به صرفهتر از همیشه هستند. سیستمهای صوتی خانگی هم خیلی کهنه نیستند. به نظر میرسید که همهگیری آخرین میخ بر تابوت تئاترهای عمومی باشد، اما ما اینجا هستیم.
چرا مهم است: AMC Theaters یک برنامه آزمایشی را کنار میگذارد که در آن زنجیره فیلمها با توجه به جایی که شما میخواستید بنشینید، قیمتهای متفاوتی را برای بلیطها تعیین میکردند. AMC Sightline را در اوایل سال جاری در مکانهای خاص معرفی کرد. این برنامه بر اساس مدلهای قیمتگذاری مکانهای تفریحی دیگر بود که بسته به جایی که در تئاتر مینشینید، نرخهای متفاوتی دریافت میکردند.
با توجه به همه چیز، AMC تصمیم گرفته است که برنامه آزمایشی Sightline را متوقف کند. به ما گفته شده است که عملیات در هفته های آینده به پایان می رسد و برنامه طبق برنامه ریزی اولیه در سراسر کشور اجرا نمی شود.
متداولترین صندلیها در سالنها تحت ردیف استاندارد قرار میگیرند و مطابق با هزینه سنتی بلیط قیمتگذاری میشوند. صندلیهای باارزش، مانند صندلیهای ردیف جلو، با تخفیف در دسترس بودند، در حالی که صندلیهای ترجیحی (آنهایی که در وسط اتاق بودند) قیمت کمی داشتند.
خیلی تعجب آور نیست که خلبان AMC کوتاه آمد، اما مایل به گرفتن شانس و آزمایش چیزهای جدید باعث دلگرمی است. خیلی وقت ها، شرکت ها در رکود گیر می کنند و در نوآوری شکست می خورند. در نهایت بازار آنها را در گرد و غبار رها می کند و زمانی که متوجه می شوند مشکلی وجود دارد، برای تلاش و اصلاح مسیر خیلی دیر شده است.
اعتبار تصویر: تیما میروشنیچنکو، استودیو کاتنبرو
در نهایت، AMC متوجه شد که اکثر مشتریان از برنامه و ساختار قیمتگذاری بیتفاوت هستند. یعنی کسانی که قبلاً در بخشهای ترجیحی بلیت خریداری کردهاند، حتی با اضافهشارژ اعمال شده به این کار ادامه میدهند. علاوه بر این، AMC با وجود کاهش قیمت، شاهد افزایش اندک یا بدون افزایش حضور در ردیف اول بود. با این حال، کاهی که کمر شتر را شکست، این واقعیت بود که رقبا از آن پیروی نکردند.