خوردن ثروتمندان هرگز به آسانی خوردن بستنی های 10 دلاری به شکل میلیاردرهای فناوری نبوده است.


چرا مهم است: چه راه بهتری برای برانگیختن علاقه عمومی به افزایش نابرابری ثروت از فروش بستنی هایی به شکل میلیاردرهای فناوری در یک روز گرم تابستانی به آنها وجود دارد؟ گروهی از هنرمندان دقیقاً این کار را انجام دادند، و معلوم شد که بسیاری از مردم کاملاً ایده پرداخت حق بیمه برای این امتیاز را دوست دارند.

در طول چند ماه گذشته، ما شاهد بودیم که چندین اقتصاددان نسبت به رکود بالقوه در پایان سال هشدار دادند. با خروج جهان از قرنطینه و بازگشت به فعالیت‌های حضوری عادی، شرکت‌های فناوری شاهد سقوط سهام‌شان پس از رسیدن به رکوردهای یک سال پیش بودند که صدها میلیارد از ارزش‌گذاری‌های خود را پاک کردند و منجر به اخراج و سایر اقدامات کاهش هزینه شدند.

در همین حال، میلیاردرهای فناوری مانند جف بزوس و ایلان ماسک مالیات کمی می پردازند یا نمی پردازند و می توانند میلیاردها سهام را برای سفر به مدار پایین زمین و خرید شرکت ها از روی هوس استفاده کنند. طبق معمول، این احساس “پولدار را بخور” را در میان افرادی که در تلاش برای عقب نماندن از هزینه های روزافزون زندگی هستند و به ویژه جوانانی که به طور فزاینده ای از نابرابری ثروت ناامید هستند، شعله ور شده است.

در پاسخ، یک گروه هنری موسوم به MSCHF مجوز خلاقیت را برای ارائه به پنج نفر از ثروتمندترین مردان جهان به عنوان خوراکی های یخی گرفته است. آزمایش هنری رومینگ به سادگی «پولدار را بخور» نامیده می‌شود و به مشتریان این فرصت را می‌دهد تا مارک زاکربرگ، الون ماسک، جف بزوس، بیل گیتس و جک ما را به‌صورت بستنی بستنی برای چند روز مصرف کنند.

از قضا، امتیاز “مکیدن زاک”، “نوشیدن ماسک”، “نیش زدن بزوس”، “گوبل زدن گیتس” یا “مصرف غذای جک” برای شما 10 دلار برای هر قطعه هزینه دارد. با این حال، وقتی کامیون‌های بستنی روز سه‌شنبه وارد نیویورک و لس‌آنجلس شدند، مردم هجوم آوردند تا با یکی از خوراکی‌های یخی گران‌قیمت، حتی برای چند لحظه، خنک شوند. ظاهراً مردم واقعاً بستنی های الون ماسک و جف بزوس را دوست دارند، چه از میلیاردرها متنفر باشند یا نه.



منبع