مشکلات رفع شده:
- رفع خرابی در منطق بازی هنگامی که یک هیولا با یک در در حالت notarget تعامل می کند (#92)
- رفع خرابی زمانی که فایل نقشه دارای یک VIS نیست (#223)
- رفع برخی از مشکلات لایه اعتبار سنجی Vulkan (#229، #246، بیشتر)
- رفع مشکلات تراز بافت در برخی از درها (#211)
- اسلحه شعله ور هنوز از مهمات با پرچم های dm از جمله 8192 (DF_INFINITE_AMMO) استفاده می کند (https://github.com/NVIDIA/Q2RTX/issues/)191)
- تنظیم اولیه صف Vulkan در پلتفرم هایی که از صف های تقسیم پشتیبانی نمی کنند (#248) ثابت شد.
- وابستگی OpenAL را با یک کتابخانه پیوندی استاتیک تغییر داد (#224)
Quake II RTX با GeForce RTX
انعکاس های واقع گرایانه، انکسار، سایه ها و روشنایی جهانی را در حالی که در سه سطح اول بازی اصلی در میان تمدن متخاصم استروگ مبارزه می کنید، تجربه کنید. تنها در این صورت است که سرنوشت بشریت مشخص خواهد شد. Quake II با RTX—روشن است. این دمو شامل سه سطح اول تک نفره بازی کلاسیک رایانه شخصی است. دارندگان نسخه اصلی می توانند نسخه خود را وصله کنند و از کل بازی لذت ببرند، از جمله حالت های چند نفره که به طور کامل مسیر ردیابی شده است.
ردیابی اشعه در زمان واقعی
بهبودهای متفرقه:
- اضافه شدن پشتیبانی برای ساخت بر روی معماری CPU PowerPC 64 LE (#260)
- مقیاس خودکار UI را برای جلوگیری از بزرگ شدن رابط کاربری تنظیم کرد
- دقت بهبود یافته تنظیم نرخ فریم هدف (#242)
- جلوههای ترکیبی تمام صفحه را به گونهای تنظیم کرد که فشردهتر باشند
- بافت پلاک بارگیری (#265) را به روز کرد
Quake II RTX و نحوه اعمال یک شکل پیشرفته ردیابی پرتو که به عنوان مسیریابی شناخته می شود را بررسی کنید. آماده شوید تا Quake II در سال 1997 را مانند قبل تجربه کنید. این به لطف VKRay انویدیا امکان پذیر است، افزونه ای که به توسعه دهندگان با استفاده از Vulkan API اجازه می دهد تا افکت های ردیابی پرتو را به بازی های خود اضافه کنند.
جلوههای نوری جهانی مانند بازتابهای واقعی، شکست، سایهها و روشنایی جهانی، تجربهای کاملاً جدید Quake II را ایجاد میکنند. Quake II RTX شامل محدوده زمان واقعی روشنایی روز، نور خورشید و روشنایی غیرمستقیم است. آب و شیشه نور را می شکنند، سطوح انعکاس دقیق تری ارائه می دهند و منابع نور اجسام اطراف را روشن می کنند. انویدیا میگوید این جلوهها به هستههای RT موجود در پردازندههای گرافیکی سری RTX نیاز دارند، بنابراین حداقل مشخصات برای اجرای بازی یک پردازنده گرافیکی GeForce RTX 2060 خواهد بود.
چه خبر
مشارکت های کاربر GitHub @res2k:
- هنگامی که استفاده از حافظه تصویر فضای صفحه بسیار زیاد است یک هشدار اضافه شده است (#179)
- اضافه شدن کنترل بر تابش برگشتی مواد منتشر کننده (#210)
- اضافه شدن کنترل های منو برای جلوه های ترکیبی تمام صفحه (#216)
- اضافه شدن پشتیبانی از نورافکن ها با مشخصات انتشار و چراغ قوه پخش کننده (#203، #214)
- رفع خرابی زمانی که برخی از بافتها وجود ندارند (#263)
- هنگامی که pt_bsp_sky_lights بیش از 1 باشد، وضعیت سرریز رفع شد (#262)
- بافت های متحرک ثابت در مدل های BSP (#187)
- رفع خرابی ها در صورت عدم موفقیت اولیه رندر (#199)
- تغییر مقیاس تصویر FSR در برخی موارد (#232)
- اصلاح مقیاس نادرست بافت ها بدون تعریف متریال سفارشی (#235)
- تنظیم حالت ثابت در لینوکس در ساختهای GitGub CI (#268)
- سازگاری ذخیره بازی با Q2RTX 1.5.0 (#193) ثابت شد
- رفع برخی از مشکلات نورپردازی در نقشه های سفارشی (#189)
- محاسبه اندازه داده بافت ثابت برای بافتهای R16_UNORM (#236)
- رفع ویژگی HDR اسکرین شات (#190)
- ظاهر جلوه های دود را اصلاح کرد (#195)
- محدوده شدت نور متحرک را ثابت کرد (#200)
- هنگامی که چندین ماده با بافت پایه یکسان استفاده می شود، بافت های جایگزین را اصلاح کرد (#222)
- مدیریت لیست نور بهبود یافته برای رفع سوسو زدن و نویز بیش از حد (#234)
- استحکام سیستم مواد بهبود یافته برای بازیهایی با بافتهای سفارشی (#201)
- نمونه برداری نور چند ضلعی بهبود یافته برای کاهش نویز و تاریکی (#266)
- پشتیبانی بهبود یافته Wayland (#261, #221)
- چندین اصلاحات از Q2PRO (#196) یکپارچه شده است
- فایل sky_clusters.txt را با فایلهای هر نقشه جایگزین کرد (#219)
- ذرات اصلاح شده برای داشتن رنگ های ظریف تر (#197)
- به روز رسانی SDL2 به 2.26.1 (#252)