پاسخ خود را انتخاب کنید انتخاب صحیح ظاهر می شود.
در اواخر دهه 2000، این انتظار که یک تلفن همراه ضد آب باشد، منحصر به ژاپن بود. در اکثر کشورهای دیگر، مقاومت در برابر آب یک ویژگی استاندارد نبود. با این حال، در ژاپن، میزان بالای آسیب های ناشی از آب، شرکت ها را بر آن داشت تا این ویژگی را در اولویت قرار دهند و بیش از 90 درصد از تلفن های همراه فروخته شده در آن زمان ضد آب بودند.
این روند به دلیل موارد مکرر آسیب آب است که اغلب به دلیل عادت رایج بردن تلفن به دستشویی، به ویژه در میان زنان ژاپنی ایجاد می شود.
میتوانید تلفنهای همراه ضدآب را از فروشگاههای بزرگ لوازم الکترونیکی مانند Bic Camera و Yodobashi Camera یا از فروشگاههای تخصصی حامل موبایل مانند NTT Docomo، SoftBank و au خریداری کنید. این فروشگاهها معمولاً تلفنهایی را حمل میکنند که به طور خاص برای پاسخگویی به نیازهای بازار ژاپن طراحی شدهاند و بر ویژگیهایی مانند مقاومت در برابر آب و اغلب شامل سایر عملکردهای خاص ژاپن مانند تیونرهای تلویزیون دیجیتال و سیستمهای پرداخت موبایلی تأکید دارند.
یکی از اولین گوشیهای ضدآب، Casio Canu 502S (همچنین با نام G'zOne شناخته میشود)، در سال 2005 عرضه شد. این تلفن شروع بازار گستردهتری برای لوازم الکترونیکی ضدآب در ژاپن بود که حتی تلویزیونهای ضدآب را نیز شامل میشد.
از سال 2024، تقریبا 90 تا 95 درصد از تلفن های همراه فروخته شده در ژاپن ضد آب هستند. این ادامه این روند طولانی مدت است که توسط آداب و رسوم فرهنگی هدایت می شود. در سطح جهانی، وضعیت متفاوت است. در حالی که تلفن های ضد آب محبوبیت زیادی به دست آورده اند، اما هنوز هم گسترده نیستند. تخمین زده می شود که حدود 60 درصد از تلفن های هوشمند در سراسر جهان ضد آب هستند و بسیاری از دستگاه های پیشرفته دارای رتبه IP67 یا IP68 هستند.